sarisen91

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara S - 26 maj 2012 09:37

Hej hej, 


Jag fick det glada beskedet Godkänt på min första salstenta! :) 


Igår var det en händelserik dag. Jag och Oscar gjorde lite inköp av smått och gott. 

Sen gjorde jag Encheladas (hur det nu stavas) till lunch, sen efter mycket om och men så åkte jag och Pierre (min inneboende) till Plantagen och köpte lite blommor. :) Så nu ska jag plantera om och fixa lite på Söndag. :) Oscar och jag var även på bio igår, vi såg dark shadows, ganska bra film ändå. :) Om du frågar mig lite halv seg men sen tog den fart. När vi kom hem hade Pierre flyttat ut alla sina saker till en släpvagn och en bil så nu är det bara jag som bor i min lägenhet, men förhoppningsvis så får jag en kompis till hösten som kan bo hos mig. :) Jag tror och ber att Gud kommer fixa någon som behöver boende och som jag kommer trivas med. :) 


Nu ska jag och Oscar åka till Kalmar och hälsa på hans pappa!

Men ha en bra dag så kanske jag skriver senare. :) 


Kram Sara! :) 

Av Sara S - 24 maj 2012 09:26

aah! i tisdags fick vi veta att vi kommer få svar på tentan "antingen idag eller imorgon" 

hm... Vad är det för dag idag?! Jo Torsdag och inget svar än... 


Det är sjukt jobbigt, för det är det enda jag tänker på, så vill verkligen ha svar så fort som möjligt!!! 

Tankarna snurrar och spänningen stiger varje gång jag trycker på uppdatera, men nej, inget än.. :( 

Låter er veta hur det gått när jag fått svar! :)


Kram Sara 

Av Sara S - 24 maj 2012 07:22

Hej hej

Igår var det en sjukt vacker dag och tack vare skolan fick jag njuta av den hela dagen, eftersom vi började klockan 8. :) Jag tyckte egentligen inte det var en grej jag behövde åka in på sen efter åt för jag tyckte inte det gav mig någonting, man det var obligatoriskt och hade jag inte gjort det där så var jag tvungen att göra det själv hemma sen. Men som tur var slutade jag vid tio. :D 


När jag kom hem diskade jag och skrubbade balkongen :) 

Före  och Efter    Tycker själv att det blev en stor förbättrning. :) 


Har för första gången även gjort köttfärssås enligt kokboken, det var inte så tokigt, men jag föredrar att göra på mitt eget sätt. :) 


Efter mat och lite (okej, ganska mycket) tv tittande gick jag en promenad. Kan tänkas att detta kan bli en rutin, jag hoppas på det men vi får se. :) Promenaden alltså ;) 


Sen hände inte mycket mer i min vardag igår. Fick i alla fall lite nyttigt gjort. :) 


Idag har jag redan börjat dagen med att tvätta. :) (7-11) och sen ska jag försöka städa av i alla fall mitt rum och köket. :) men vi får se vad jag orkar.. 


Nej nu blir det frukost innan klockan ringer och säger att det är dax att gå och ta tvätt. 

Ha en fantastisk och rolig dag! 

Kram Sara

Av Sara S - 22 maj 2012 18:16

Hejsan! :)


Har ägnat större delen av dagen i skolan. Gjort ett grupparbete med några andra i min klass och när vi hållt på i ca 2,5 timmar så inser vi att vi använder fel bok som hela vårt arbete ska utgå ifrån, så nu måste vi skriva om allt bara för att barnboken Kråkes vett och etikett inte är en konst- eller folk- saga.. SUCK!! Men en riktig kämpe i min grupp har ändrat om nu i texten, hon hittade en konstsaga som heter pelle kanin som vi utgår ifrån nu så vi inte behöver göra om allt imorgon. :D 


När jag kom hem slappade jag lite framför tv och sen gick jag ut och tog en härlig promenad. :) Är ganska nöjd med mig själv! :) 


Nu ska jag äta mat och sen slappa lite till framför tv och plugga lite. :) 


Kram Sara! 

Av Sara S - 21 maj 2012 22:13

Hej hej, 


Jag har spenderat stora delar av eftermiddagen framför tv, eller ute på balkongen och inte gjort något nyttigt alls. 

Och jag blir ju helt knäpp på alla viktprogram, reklamer om vikt både i tidningar och på tv:en. 


Jag har verkligen inte den perfekta kroppen nej, visst jag skulle vilja gå ner några kilon, ja.. Men jag har inte varit missnöjd egentligen förren nu. Men jag tror att det till stor del är att man blir påverkad av omgivningen. Jag har massor av familj, släkt och vänner som jag älskar att umgås med men alla samtal slutar på något sätt alltid i vad man äter, hur man tränar, hur man ser ut, hur kläder sitter...och så vidare. (inga hintar eller fingrar pekta mot någon alls) men jag tror att det är till stor del därför jag fått en annan syn på mig själv, sen spelar naturligtvis tv:en, reklam och vad man ser andra människor göra i sin omgivning, roll. 


Jag märker själv på att jag börjar kolla om folk har mage, stor rumpa m.m och att jag komenterar att människor jag ser på stan skulle behöva gå ner i vikt med dem jag umgås med. Jag har även fått för mig att folk tittar på mig och ser mig som en tjockis då jag inte har världens plattaste mage precis, även fast de kanske inte alls är mig de kollar på. 


Och egentligen är det bara dumt att säga att jag är en tjockis för jag har garanterat många kilon kvar tills jag är det! Detsamma gäller för många av mina vänner men även många kära släktingar som alltid klagar på att de är tjocka. Jag tycker verkligen att det är dumt att säga så, det är inte bara dig själv du trycker ner utan många andra runt omkring plus att det kan bli att man får en skev bild på sig själv och hur kroppen ska vara. Försök att antingen acceptera och gilla din kropp som den är eller prata med ett proffs om vad som är lämpigt för dig att göra så du kan må bättre. 


Gillar du inte kärleks hantagen, din putmage, rumpan som gör att tröjorna sitter uppe eller vad det nu är du inte gillar. Gör något åt det, hitta en vän du kan diskutera träning, vikt, kost m.m med och håll det för er själva. Engagera inte hela världen och få andra att må sämre som faktiskt mår bra med sin kropp oavsett storlek. 




Ja jag vet inte riktigt hur detta inlägg blev och om du förstod min poäng, men nu går jag och lägger mig så får vi se om jag ändrar något som kan misstolkas helt fel. :) Älska din kropp som Gud har skapat dig och sov gott med vetskapen om att han inte vill ha dig på något annat sätt! :) 


Kram Sara! 

Av Sara S - 21 maj 2012 07:57

Hej hej! 


Varken måndag eller tisdag var särskilt intressanta, Var i skolan och hade föreläsningar plus att jag pluggat en massa av kapitel i olika böcker och städat lägenheten.


I onsdags så åkte jag till skolan för att öva in en skuggteater som vi fått i uppgift att göra på dramat. Var i skolan hela dagen för detta och redovisade sedan på eftermiddagen. Åkte sen till min efterlängtade Oscar! :) 


Denna kristi himmelfärds helg spenderades tillsammans med Oscar, hans mamma och två av hans bröder med barn och ena frun. :) Deras barn är mellan 1-2 år så det har verkligen varit fullt ös hela helgen, men oj vad mysiga dem är! 

Jag har fått övningsköra väldigt mycket i helgen vilket så klart varit väldigt roligt. :D Jag gillar ju att köra bil så förhoppningsvis till hösten så kan jag ta mitt körkort. :) 


Oscar och jag har även öppnat upp ett sparkonto så nu kan vi seriöst börja med sparande till både det ena och det andra som vi vill ha. :) Känns väldigt skönt faktiskt och roligt! :) 


Ja det var nog min helg det. :) kommer inte på något mer och nu springer klockan iväg ska strax gå till bussen. 


Åh, Vill bara passa på att Gratta min ingifta Farbror Robert som fyller jämt idag! GRATTIS!!! :D


Ha en underbar dag, det tänker jag ha!

Kram Sara

Av Sara S - 14 maj 2012 07:56

Både lördagen och söndagen var fantastiska.


Lördagen började med skohandling. Jag köpte två nya skor som både är sköna och snygga! 

Mamma, Jag Och Sofi handlade sedan mat för att stressa hem äta lite mackor. Under tiden vi åt färgade jag Sofis hår rött! Hon är sjuktsnygg! Det passade henne så bra att jag också blir sugen på att färga håret, men nu har jag äntligen fått tillbaka min hårfärg så nej jag gör nog det inte i alla fall. Lockade mammas hår och sen in i duschen, sminka sig och ta på sig något man både kan Bowla och gå på resturang i. Det blev en klänning, leggings och ett par av mina nya skor. :) Vi skulle nämligen fira att Robert fyller jämt. (om någon frågar så fyller han 30 :P)  


Förlorade Bowlingen stort (även om jag inte kom sist) På resturangen var det väldigt god mat och jag kan verkligen inte säga att det var för lite mat på tallriken, Orkade inte äta upp allt. :) Fick höra lite tal och kicki hade gjort en frågesport på allmäna frågor om namnet Robert men även om honom själv. Sen åkte vi hem och gjorde inget mer den dagen.. :) 


Söndagen var hel lugnt, Hur skönt som helst. Slappade, umgicks med farmor och farfar som kom på besök en liten snabbis. Sen hände inte så mycket förrän fram till halv tre då åkte vi till kyrkan och var med på deras vårfest. Var lite små segt ibland men på det hela var det en väldigt bra fest. :)


Farfar körde in mig till tåget vid fem, vi hamnade naturligtvis i kö så jag hann precis springa fram till tåget och kliva på innan de  stängde dörrarna! :) åkte sedan den långa resan hem tittandes på film. :) 


Nu ska jag till skolan och ha en föreläsning om barnböcker. 

Ha en bra dag! så kanske vi höres sen.. 


Kram Sara!

Av Sara S - 12 maj 2012 00:37

Hej hej! 


Det blir väldigt sent har jag insett när jag kommer till sthlm, Andra natten jag sitter uppe och skriver blogg.


Pappa och jag tog en tur till en av hans kunder och hämtade ett bord som skulle lackas om, vi avslutade vår pappa & dotter-"dejt" med en härlig lunch på en kina resturang i Sollentuna, Mums!


Efter Lunchen åkte jag till Kista där jag träffa Elin, tycker lite synd om henne, Jag lyckas nämligen alltid klippa mig när jag vill träffas i kista så det var hälsa och snacka i typ fem minuter och sen fick hon sitta och vänta i en timme på mig. :-/ 


Men jag blev fin i håret, sen satte vi oss och fikade på ett café. Men innan vi ens beställt och betalat kom mamma och joinade oss. Det var väldigt trevligt i och för sig, men det blev inte mycket "ensam tid" med Elin. Vid fyra kom Sofi med och då satt vi och prata och skratta lite till. :) Det var skönt att få träffa Elin, det är ju så sällan jag är i sthlm så jag prioriterar verkligen att få träffa henne. :) 


Gick en runda på kista centrum så klart innan vi åkte hem, hittade ett par superfina skor som jag ska köpa imorgon. :D Lääängtar verkligen! ;) 


Kom hem åt lite vid 18:00 och sen åkte vi till en kvinna som säljer Mary Key, Mamma shoppade loss lite där åt mig så jag fick både det ena och det andra bra att ha saker.. :) Träffade även farmor,farfar, Malin och Mekonnen hos den där kvinnan, vilket var en glad överraskning! :D Efter det blev det en tur till Vallentuna för att hälsa på mormor och Hasse.


Fick massor av saker, Plastburkar, Champangglas, klämmacksmaskin (eller Toastmaskin som ni andra säger), Vasar, en bördkorg och en bricka. Sen tror jag inte det var mer. :) Kommer inte få med mig allt hem på tåget men det gör inte så mycket få ta det i omgångar. :) 


När jag flyttade till växjö så påbörjades letandet av mina cd-skivor, letat verkligen superlänge och så idag hittade jag dem! De har legat i pappas bil hela tiden och han har inte sagt något, han har dessutom trott att det varit hans skivor !! Men han sa att det var helt okej att jag tog dem, för han hade ändå aldrig öppnat cd- fodralet och ens kollat på cd- skivorna.. :) Så dem är absolut ett måste att ta med när jag åker hem så jag kan börja lyssna på mina fina låtar igen. :D 


Men nu blir det sängen, är helt slut och det är en dag imorgon med. :) borde dessutom plugga lite innan jag påbörjar dagens festligheter. :D 


God natt och sov så gott! 

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards