sarisen91

Alla inlägg under februari 2011

Av Sara S - 28 februari 2011 22:01

Hej hej :) 

Vaknade av gos från mamma och Sofi. Vi låg och pratade om allt möjligt säkert i en halvtimme timme. :) väldigt skönt var det i alla fall. Under förmiddagen och fram tills halv två gjorde jag inget vettigt alls.. Tittade på tv:en, spelade The Sims och bara njöt av livet. Vid halv tre åkte jag hemmifrån för att vara hos Göran för att ha min andra pianolektion. Det gick väldigt bra och jag har fått lära mig massor med nya och svåra saker... Vet inte om jag kommer kunna lära mig allt tills nästa vecka... kommer få sitta fast klistrad vid varje piano jag ser och öva om jag ska lyckas ;) Efter jag varit hos Göran åkte jag hem till Skarpäng, jag kom hem vid halv sex, Gjorde iordning lite mat och sen har jag uppdaterat mig om allt som hänt i internet världen. Nu precis så har jag sett den sista episoden på cd 2 av Stolthet och Fördom, vilket betyder att nu är den slut! :( Men om jag skyndar mig att skriva packningslista imorgon och börjar packa så kan jag nog ge mig själv glädjen att börja om och titta på den igen :) 

Men nu ska jag njuta av en varm kopp te och be att allt kommer ordna sig för veckan som kommer! :) Förhoppningsvis blir det en speeddejt ikväll med Oscar också (om han orkar) 


Kram kram Sara

Av Sara S - 27 februari 2011 21:26

Jag kom hem vid kvart över sju och har sen dess sytt på en knapp på en sak Sofi har gjort till Frida. Sorterat supersmå pärlor med pincet. Dreglat över bilder på Oscar :P och latat mig framför datorn och tv. 

Det kommer antagligen inte hända så mycket mer ikväll.. Ska sätta mig och göra en packningslista inför resan till Dalarna och Mölndal. :) 


Ha en bra kväll med massor av skoj!

Se det positiva i livet!

Även i det minsta!! :) 


Gud är med dig!

Kram Sara

Av Sara S - 27 februari 2011 15:16

Hej hej!


Efter mötet satte jag mig och fikade med lite ungdomar innan jag började flytta runt vid borden för att kunna fråga församlingsmedlemarna vad de tycker om församlingen och hur de ser på den och lite andra frågor. Gick väldigt bra, fick prata med både gamla och unga. :) När jag kände att jag var klar, gick jag och övade lite piano. Sen när jag tyckte att jag hade övat tillräckligt och tittar på klockan så inser jag att jag missat en av mina bussar precis och att nästa inte kommer förens om trettio minuter.. Lyckligtvis kunde jag gå runt i Täby centrum och strosa :) Nu när jag kom hem har jag gjort korvstroganoff med det jag hade hemma vilket var, korv, ketchup, mjölk och kryddor. Det smakar faktiskt bra men det är ju inte som det brukar smaka... Nu ska jag äta och titta på fortsättningen på Stolthet och Fördom innan jag skriver lite på församlingsanalysen. Sen någon gång bär det av hemåt mot Norrviken :) 


Ha en forsatt bra eftermiddag! 

Kram Sara

Av Sara S - 27 februari 2011 10:03

Hej hej! 

Klockan ringde åtta, men mina ögon tyckte det var lite väl tidigt så jag gick inte upp förrens vid halv nio. Jag har ätit frukost, klätt på mig och tagit fram frågor så att jag kan göra församlingsanalysen idag. :) Jag har även tittat på ett avsnitt av Stolthet och Fördom.. Allt jag kan säga är att jag gillar den mer och mer.    


Men nu ska jag diska och plocka lite sen ska jag försöka se om jag kan spela lite piano i kyrkan innan jag åker hem.. Dock vet jag inte om jag ska åka hem till Norrviken eller Skarpäng.... :) Men det blir nog bra vilket som :D


Ha en bra dag! 

Gud välsigne dig!

Kram Sara

Av Sara S - 26 februari 2011 23:49

Hej hej!


Måste bara berätta att igår på ungdomsamlingen så var det första gången som jag inte kände mig utanför.. Det var väldigt skönt! Vi fick lyssna på en kvinna som heter Elisabeth, Hon berättade om sin livs historia som missionär i egypten och på en massa andra ställen. Det var coolt att få höra hur Gud kan vända saker på ett kick. :) 


Idag vaknade jag vid lagom tid :) Vid tolv hoppade jag in i duschen och slängde i mig mat innan mamma, Rolle och Sofi kom och hämtade mig. Vi åkte till Kista för att spana in det nya ÖB:et där. De var riktigt nice och billigt :) Sen åkte vi vidare till stinsen för att handla mat, Tacos blev det till den fina Tacomiddagen med två gäster :) Mammas arbetskamrater Ingela och Bosse (Ingela har väldigt fint efternamn *blink blink*) Haha och ni som vet vad jag heter i efternamn kan då förstås veta vad hon heter ;) Vi spelade Guitar Hero och Hysterisk roligt. En rolig kväll med lite för många skratt för att det skulle vara bra för magen :)

Nu sitter jag hemma i Täby och suckar åt att jag inte har gjort frågor till församlingsanalysen jag ska göra, så det blir till att gå upp tidigt imorgon bitti  och sätta sig och göra dem innan Gudstjänsten.

Hmm...Eftersom det är min blogg tänker jag vara lite butter nu och säga: Jag saknar Oscar! Väldigt mycket... Speciellt idag har jag gjort det och det är såå många dagar kvar... Jag kommer inte stå ut!! (fast jag vet att jag kommer det) Aja man ska inte gråta små saker.. det kan vara värre... :)


God natt nu och sov så gott!

Kram Sara 

Av Sara S - 25 februari 2011 12:35

Hej :) Vilken underbar dag det är! :) 

så här blev mina kladdisar.. den andra kakan jag gjorde vart inte lika fin som den första ;) 

           

Mitt rum   Hall/matsal           till höger ligger köket      

och till vänster om bilden med matsals bordet ligger toaletten 


     


Japp så här bor jag :) Det är riktigt fint tycker jag :D 


Kladdkakorna är extremt goda!! :)


Ha en fortsatt trevlig eftermiddag! Kram Sara

Av Sara S - 25 februari 2011 09:49

Livet tar så många konstiga vändningar.. Mitt liv skulle nog inte kunna vara mycket bättre. Har en underbar pojkvän(som tyvärr är i Tyskland för tillfället så jag inte kan nå honom). En underbar familj, mina syskon, min mamma och pappa. Älskar dem alla till tusen! Bor på världens finaste övervåning och har lyxen att kunna åka hem till Norrviken varje dag om jag vill. :) Jag får umgås med massor av härliga människor i min praktik kyrka. Jag har fått lyxen att börja spela Piano, vilket jag har viljat göra i många år. Jag får möta Gud och se Honom på många olika sätt varje dag! Nästa vecka ska jag på skidtrip med Vällingbykyrkan till Dalarna och efter det ska jag åka till Mölndal och umgås några dagar med Billy och Oscar. Eller ja, främst Oscar, men jag kommer nog inte kunna undgå att vara lite med Billy med ;) Och nu under våren ska jag åka på musikal med några från pappas sida av släkten, vilket jag ser fram emot super mycket!! :) Jag har verkligen ingenting att klaga på i mitt liv förutom två grejer.. Det ena är Revolutions boken.. Den sätter hela huvudet ur balans och har gjort mitt böneliv mycket svårare.. så nu vill jag bara läsa klart den så jag kan skriva en predikan eller bibelstudium och aldrig mer tänka på den... Det andra är min mormor. Tyvärr så har hon tagit några beslut som är ganska sorglit för oss alla, eftersom vi alla älskar henne. Men jag hoppas att hon förstår att vi finns här och förlåter henne när hon kommer på att familjen betyder mer... 


Så egentligen har jag inget att klaga på, mitt liv är så gott som perfekt. För mig! :) 

Ha en bra dag! 

Kram Sara

Av Sara S - 24 februari 2011 21:06

Hej :)

Vilken dag.. Gick upp vid åtta och hade pa innan jag åkte till kyrkan och övade piano sen vid halv elva gick Lovisa och jag till Näsbydal och hängde i två timmar.. Vid halv ett gick vi tillbaka till kyrkan för klockan ett var det gemenskapsträff. Det var mysigt att sitta med massor av gamla människor och prata och lyssna på Leif Tholin (taxipastorn). Vid tre så åkte jag och Anette hem till Skarpäng. Jag satt i tre timmar och bara chattade med min favorit Oscar! vid halv sju åkte jag tillbaka till kyrkan för att vara med på planeringsmöte för 08 i Grindtorp. :) Vid nio kom jag hem igen och nu har jag chattat med Oscar i en timme... Det sista jag hör av honom fram tills på Måndag :( Han ska åka till Tyskland och gå på Porsche center med sin farbror.. Jag tycker det är roligt att han ska få åka dit, eftersom det betyder så mycket för honom :) Men det hade varit ännu bättre om vi hade kunnat msna också.. Saknar honom supermycket och att inte kunna prata med varandra gör ju allt mycket jobbigare! Men det handlar bara om fyra dagar och inte fyrtio.. :) 


Nu ska jag äta mitt äpple och chatta lite till med andra människor innan det blir sängen. :)

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards