sarisen91

Alla inlägg under januari 2013

Av Sara S - 21 januari 2013 20:03

2013 kommer bli ett bra år med mycket möjligheter. Om nu möjligheterna är något jag vill ha, ibland är det faktiskt bättre att allt är bestämt. För vad du än må tänka nu så är det skönt att slippa bestämma ibland. Ändå har jag bestämt så mycket i mitt liv på senaste tiden så detta år ska jag göra allt jag kan för att försöka lägga undan mitt och helt enkelt låta Gud ta plats och leda fullt ut!

Jag börjar i mitt nyårslöfte för detta året, som är att ta ett steg närmre Gud. Vet inte riktigt hur jag ska göra det men jag har börjat titta på mig själv och hur jag har förändrats sen gymnasiet, året på Götabro och nu när jag studerar. En del förändringar är bra och en del lite mindre. Jag ska detta år, för att göra det till ett segerår för Gud, börja med att tacka Gud för allt sådant som jag tar för givet. Det är faktiskt inte så lätt som det kan låta. Jag menar hur många gånger tackar man egentligen Gud för mattorna man har i sitt hem? Jag kan ju helt ärligt säga att det har jag aldrig gjort. Men mattorna i mitt hem hjälper till att göra mitt hem mer hemtrevligt. Så det tackar jag Gud för nu. Men även andra saker som jag tagit för givet som tex min glädje över det lilla, jag tycker själv att jag ha och haft väldigt lätt att bli glad för det lilla men nu sen jag började plugga har det blivit mindre av det. Så för att komma närmare Gud och hans vilja att se det lilla som lika viktigt som det stora tänker jag börja där, tacka Gud för mattorna i mitt hem eller för blomman som jag trodde jag skulle behöva slänga men som helt plötsligt fått nytt liv igen och börjat blomma.

Jag tänker att Gud får plats om jag kan se honom i allt, stort som smått.

Vi får se hur det går men jag tänker satsa allt!
Guds välsignelse till dig som läser!
Kram Sara!

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards