sarisen91

Alla inlägg under juli 2011

Av Sara S - 21 juli 2011 20:28

Hej!

Efter en hel dag med stress är jag framme. :) Stressade inatt med packningen, stressade imorse när jag skulle duscha och sen till jobbet. Väl framme gick allt bra. :) Det sista jag gjorde på jobbet var att gå en promenad på 40 minuter i regn... :( men ungarna uppskattade det så då är det värt det. :) 

Stressade hem eftersom jag hade från tolv till halv ett på mig innan pendeln skulle gå. Det tar nämligen en kvart hem med cykel och så regnade det och då tog det lite längre tid. Kom hem slängde ner det sista, bytte busskort med farmor och sprang sedan till pendeln.


Jag hann! med en minut tillgodo. :) Inne i stan köpte jag lunch på Donken och sen gick jag till tåget. :) Under tågresan har jag hjälpt en full kille att knyta armband runt hans handleder och jag har tittat på NCIS med en äldre dam som satt bredvid mig. :)


I Hässleholm möttes jag av Oscar och ett spöregn!  Tur att det inte var så långt till bilen. :) Vi handlade mat och sen när vi kom hem så gjorde jag middag, som uppskattades av både Oscar och Ann-Marie. :) Det blev kycklingfile med olika sortes lök, sambal olek och creme fraiche. Slängde i röran i ett tacobröd och sen in i ugnen tills det har fått färg. :) SÅ Gott!! :D


Men nu ska jag njuta av han, den fantastiska Oscar! :D

Kram Sara

Av Sara S - 20 juli 2011 16:04

Kom jag in? Ja, jag kom in i Växjö men  Nej, står som reserv 14 i Halmstad.  :( Men det gör inte så mycket, jag tror allt löser sig ändå. Har ju Gud med mig. :) så egentligen kvittar det om jag pluggar eller jobbar. :) Men Halmstad är ju där jag helst vill plugga i alla fall. :)


Annars så kom Tobias B, med bror David och Davids flickvän Sandra hit till mig igår för att mellanlanda innan de åker till Grekland i 1,5 vecka. :) Det var väldigt roligt att få träffa dem och lära känna dem. Och Tobbe! Vem kan inte bli glad av att se honom?! :D Vi grillade, skrattade, pratade och rensade jordgubbar och åt jordgubbarna innan vi gick och la oss. 

Sex ringde klockan här hemma, vi gick upp, de tre färdkamraterna fixa de frukost som de skulle äta på Arlanda, vi sa hej då och pappa körde iväg med dem medan jag cyklade iväg till jobbet. 


När jag kom fram till jobbet så visar det sig att jag inte börjar förren vid nio, jag är alltså två timmar tidig! Så det var bara att hoppa på cykeln och cykla hem igen. :) När jag kom hem så träffade jag pappa, vi gick upp tilll lägenheten och pratade, sen väckte vi mamma och Simon så åt vi frukost tillsammans. 

Så det var inte så dumt sen att börja nio även fast jag fick cykla lite extra (inte för att det gjorde något det heller men ändå.. ) Jag fick ju en hel mysig morgon med först pappa och sen med Simon och mamma med. :) 


Nu blir det möte. :) Ska på tältmöte vid Bällsta. :) Och imorgon blir det jobb sen OSCAR!!!! :D :D Längtar så jag tror jag dör!!!


Kram Sara

Av Sara S - 12 juli 2011 21:10

Jag är så tacksam för mitt liv!! :) Jag skulle inte vilja byta ut det för miljoner! :)

Jag har en underbar familj som älskar mig och stödjer mig. 

Min pojkvän Oscar finns där för mig i alla lägen och bara älskar mig med allt han har.

Mina vänner är så otroligt fina, man blir så glad varje gång man ser dem! :) 

Gud är bara helt fantastisk som har gett mig allt detta fina och goda! :) 


Ja det var ett bra tag sen nu, bibelskolan är slut och det är garanterat det bästa jag gjort än så länge i mitt 19 åriga liv. De sista veckorna var fantastiska men ändå lite långtråkiga.. Jag kände det som att det räckte, ville hem och ut i världen igen. :) 


Så nu är jag hemma i Stockholm, har börjat sommarjobba på världens bästa sommarjobb! :) Tar hand om barn i behov av stöd. Det är garanterat något sånt här jag vill jobba med när jag är färdig utbildad. :)


Till hösten blir det högskola, ska plugga till förskolelärare har jag tänkt, man får ju veta i veckan om det blir så eller inte. :D Det är så spännande. 


Livet rullar på i sin vanliga ordning och jag är lycklig! :) 

Gud välsigne dig!


Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards