sarisen91

Alla inlägg under mars 2011

Av Sara S - 31 mars 2011 22:52

Det är ingen vanlig dag för det är Smulans födelsedag! HURRA HURRA HURRA!!! :D 

 Tänk att min Sofi fyller 14 år idag?! 


    Hon är världens bästa syster och jag älskar henne väldigt mycket.


    Hon är världens goaste och mysigaste. Hon har humor och är smart. Hon betyder väldigt mycket för mig och jag vet att jag inte alltid är världens snällaste mot henne men jag hoppas att hon förstår att bryr mig om henne ändå!


Och jag hoppas hon haft en jättrerolig födelsedag. :) 


Kram Sara

Av Sara S - 31 mars 2011 21:27

Hej hej :) 

Vilken dag! :) helt underbar,inte en lugn stund men bara massor av bra,roliga, intressanta stunder. :D 


Började dagen med pianoövning, det gick förvånansvärt bra. Jag klarade av att klura ut hur takten skulle gå (nästan, har bara problem i vissa stycken) och jag klarade av att spela igenom alla låtar utom en så det lät bra :) Vilket är väldigt skönt! :) Vid tio gick och jag och Lovisa till skolan. Jag vet inte va det var som gjorde det så roligt idag, men det var roligare idag än det varit på hela tiden. :) vid tolv gick vi till kyrkan och övade sånger till Gemenskapsträffen. Det var väldigt intressant, vi fick lyssna på en man som berättade om sitt drog och alckoholmissbruk och som blev totalt helad av Gud så när han gick till läkaren så sa läkaren att hans kropp utifrån såg ut som en man i medelåldern men inuti, alla organ och grejer var lika friskt som ett barns. Så häftigt! Tänk att Gud är så god! Alla sånger gick superbra att sjunga och det var väldigt roligt att få sjunga med Lovisa :) Efter gemenskapsträffen åkte jag och Lovisa hem till mig för att förbereda inför cellgruppen. :) Det kom bara två men oj vad trevlig och intressant det var! vi åt varma mackor, läste biblen, disskuterade, hade uppvärmningspass, bad tillsammans och bara hade roligt.. Läs tips är att läsa Filipperbrevet 1.. Så sjukt bra kapitel om man verkligen tar tid att kolla vad som står och vad det betyder. Vid sju åkte alla hem och jag diskade upp innan jag och Johanna (en av tjejerna som kom på cellgruppen) gick mot bussen. :) Hela vägen hem pratade jag med Oscar. Det var så skönt att höra hans röst! Vi pratade om allt mellan himmel och jord i ca 40-50 minuter men det känndes som tio.. :) 


Nu sitter jag och tittar på kanal sex. Tittar på Mumien- drakkejsarens grav och självklart så pratar jag med Oscar. :D


Men snart så kallar nog sängen på mig :P

Kram Sara

Av Sara S - 30 mars 2011 21:21

Hej hej :) 

Tisdag: Vilken dag! :) Helt underbart att jag fått leva en dag till med Gud! Tänk att det finns så många som inte har Honom i sitt liv och tänk vad mycket de missar!  Massor av kärlek och glädje som det inte finns någon annan på denna jord som kan ge dem eftersom Gud kärlek är alldeles för stor för att någon människa på denna jord ska kunna ge dem lika mycket som han gör... Jag är väldigt tacksam över att jag varje dag får ta del av den kärleken och den glädje som Gud ger mig :) 

Samuel och jag var och simmade idag. Det var väldigt roligt att simma med honom. :) dock hade han ätit dåligt så han blev jätteyr när han simmade. Men annars gick det bra. Det var såå skönt! :) En annan grej som var lite halv drygt var att vattet typ var avstängt i duscharna så det var världens mesigaste sprutt på dem.. :/ men det gick bra ändå. 

Ja det var nog min tisdag..


Onsdag: Idag har jag varit i kyrkan hela dagen. :) från tio till fem, har haft bön planering och handledarsamtal och planering. Har även spelat lite piano, Jag nämnde att jag hade planerat med va? Vid fem gick jag och handlade mat till mig själv och cellgruppen. Var inte hemma förrens vid halv ju.. då blev det direkt till att göra mat.. var superhungrig! Är helt trött i huvudet av all planering.. för det är typ det jag har gjort hela dagen om du inte redan har förstått det ;) 

Men jag har fått ägna resten av kvällen till en utav mina favorit personer :) Kan någon gissa? :) 


OSCAR så klart! :D 


Nu blir det sängen för min del (för klockan är 23:55 nu.. ) 


God natt!

Kram Sara

Av Sara S - 29 mars 2011 10:01

Hej hej :) 

Orkade inte skriva ett inlägg igår så jag får ta det idag istället :)


Igår va jag superseg! Ställde klockan på nio men gick inte upp förrens vid 11. :) Så min frukost fick bli en kombinerad frukost/lunch  vid halv ett åkte jag till Grindtorpskyrkan och övade piano framtills klockan 14:21. Då åkte jag till Göran för att ha pianolektion. Dagens pianoövning gick mycket bättre än vad den gjorde igår... På något sätt så gick det helt utan några fel tryckningar på tangenterna och takten kom helt av sig själv... Och lektionen gick också väldigt bra så nu har jag en mängd nya låtar att lära mig, plus öva på de gamla lite till. :) 


När jag kom hem vid sex så satte jag mig och chattade med Oscar och sen blev det äntligen mat!! Var så hungrig! Efter maten tittade jag och Sofi på Svanprinssesan. Jag chattade även med Oscar. :) Sen hände det inte så mycket mer slöade framför datorn och tv tillsammans med Sofi. :) 


Japp det var min måndag det. :) 

Kram så länge!

Av Sara S - 27 mars 2011 20:15

Hej hej! 

Ja tycker ni inte rubriken är intressant behöver ni inte fortsätta läsa för det som står där är exakt det jag kommer skriva om i detta inlägg :) 


Skrattfest: Hehe jo, när jag skulle gå och lägga mig kom Sofi och kröp ner till mig. :) Vi låg och pratade om allt möjligt tokigt roligt. :) Slutade med att vi låg och skratta till allt och ingenting i typ 30-45 minuter. Väldigt roligt var det! :) Sen somnade vi till slut som tur var. :) 


Underbar morgon: Egentligen inte något speciellt med den men det var en  väldigt skön morgon. Hade en bra Personlig Andakt och Sofi och jag låg och myste en lång stund innan det vart frukost. :) 


Kyrkan: Har bara varit i Grindtorpskyrkan idag. Var med på kristendomskolan. Det var väldigt roligt.. :) Han som hade det, fick det han pratade om låta roligt och intressant. Sen tittade vi på film om Solomo med.  :)  När det var fika hade fikagruppen gjort världens störta jag vet inte vad det var för kaka men god var den! :) 


Pianoövning: Den sög!! Fattar inte vilka noter jag ska skriva för att det ska bli rätt och jag vet inte ens vilka tangenter jag ska trycka ner för att det ska låta bra till melodin för att jag inte förstår hur melodin går.. Men jag är inte bitter ;) Sen fattar jag inte de andra låtarnas takt alls över huvudtaget.. så imorgon ska jag öva och hoppas på det bästa. :) 


Twilight 3: När jag kom hem gjorde jag mat och sen satte jag mig och tittade på Eclipse och tog det lugnt.. jag gillar de filmerna väldigt mycket, fast de är ju självklarat inte lika bra som böckerna! :)


Städning: Jag har städat! Så skönt att det äntligen inte ligger kläder över allt och det inte ligger hår eller damm i hörnen.. Inga smulor eller mackaroner på golvet.. Jag har dammsugit med världens äldsta dammsugare.. lät mer än den sög men den sög bra ändå.. Har för första gångnen  i mitt liv användt munstycket på en dammsugare till att våttroka golvet tillsammans med en trasa! Gick förvånansvärt bra. :) Så nu har jag bara disken kvar men den tar jag i morgon med frukosten, blöt lägger den bara under natten så jag inte får massa äcklig in torkad mat bara. :) 


Nu ska jag fortsätta chatta med min Älskling innan det blir sängen :) 

( detta inlägget har tagit 1 timme och 20 minuter att skriva.. Har nog haft lite störnings moment under tiden jag skrivit :P ) 


Kram Sara

Av Sara S - 26 mars 2011 23:06

Hej hej :) 

Idag slog jag upp ögonen kvart över sex!! En hel timme innan väckarklockan skulle ringa! Men jag hade extra långt pa och lite sådär så tiden gick i alla fall! Vid nio började jag min resa till Morgan. En väldigt god vän. :) Vi pratade och tittade på foton och umgicks :) Det var länge sen jag såg honom så det var roligt att träffa honom igen. Vid ett halv två åkte jag hem till Skarpäng en snabbis innan jag åkte vidare om Norrviken. Här hemma mötte jag Lotta, Patrik, Viktor och Rolle som kommit ända från Floby. Mamma och alla andra har idag nämligen hjälpt Rolle att flytta och städa! Men de var klara när jag kom hem så jag satte mig framför tv:en och tog det lugnt. Vi fick god middag, Kyckling i ugn och ris med mammas goda brunsås. Till efterätt gjorde jag och Sofi en kladdkaka som blev helt underbart god! Har tittat på lite olika filmer här ikväll på tv:en och körslaget. Haft en riktig myskväll och slapp kväll. :) Sen har jag såklart chattat med min otroligt underbara och fantastiska pojkvän, som jag älskar och bryr mig om väldigt mycket! :) Men nu blir det strax sängen så jag orkar upp till Kyrkan imorgon. 

Kram på dig! /Sara

Av Sara S - 26 mars 2011 20:15

Torsdag: Jag tog det ganska lugnt på morgonen, gick upp och tvättade en maskin med tvätt innan jag åkte till Näsbydl skolan. SJÄLV!! Ingen Lovisa med. Var där från elva till ett. Gick ganska bra.. Pratade med några stycken.. Klockan ett gick jag upp till kyrkan och övade i en timme innan jag gick mot badhuset. Allt jag kan säga är att det gick asdåligt att öva.. kunde ingenting!! Suck! Men att simma var superskönt. :)  Sen kom mamma och hämtade mig så jag kunde åka hem till Norrviken. Kommer inte ihåg vad jag gjorde på kvällen, men känner jag mig själv rätt så chattade jag med Oscar. :)


Fredag: Jag gick upp ganska tidigt åt lite frukost, chattade med Oscar en stund, sen vid elva åkte jag och pappa till Norrvikens körskola för att kolla handledarkurser och körlektioner och grejer. Var roligt och spännande.. Äntligen så händer det lite på den fronten. :) Vi gick och åt pizza (lunch) i lokalen bredvid körskolan och sen åkte vi till Gubbdagis (även kallat Jula) och handlade grejer till mammas bil så pappa kunde greja med den. Sen åkte vi och hämtade Sofi och körde mig till min första arbetsintervju! :) Den gick bra och det var spännande och roligt att vara på arbetsintervju. Jag åkte hem en liten stund efter det och åkte sedan till Grindtorpskyrkan. På Ungdomssammlingen gick vi igenom vad vi ungdomar skulle göra på Gudstjänsten den 10 april. Allt jag säger är att det kommer bli superkul!! :) 

När jag kom hem till Skarpäng så plockade jag i ordning tvätten innan jag somnade :) 

Ni får läsa nästa inlägg för att få reda på vad jag gjort idag. :) 


Kram Sara

Av Sara S - 26 mars 2011 00:00

Så därför kommer uppdateringen för Torsdag, Fredag imorgon. :) 


Sov gott!! 

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards