sarisen91

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sara S - 18 oktober 2011 22:23

... att vara glad

... att inte gråta

... att le

... att sova

... att gå upp

... att göra det man ska

... att inte vara stressad

... att se när det hela kommer förändras till det bättre


Vad gör man när man inte kan ändra det som gör en så ledsen? 

Någon som har något bra svar? 


Kram Sara

Av Sara S - 8 oktober 2011 21:03

Hej hej :) 

Det var ett bra tag sen jag skrev nu så en liten uppdate då kanske skulle sitta fint. :)

Delar in det i "ämnen" så blir det lättare för mig att inte glömma något.


Skolan:
Ja jag börjar med det som är tråkigast och jobbigast men samtidigt det som är roligast. Sjukt mycket plugg är allt jag kan säga, man hinner knappt smälta det man fick höra på föreläsningen innan en uppgift/tenta ska vara inlämnad. Så det är full rulle hela tiden, man hinner inte göra något alls på fritiden typ.. Det är nästan så man får avsätta tid för att få någon fritid ;) Har lärt känna en tjej som jag hänger med. Vi pluggar och umgås på fritiden med när vi nu inte har skola och vi båda orkar att hitta på något. 


Lägenheten: 

Är så bra som den kan vara. :) Ny städad nu och vardagsrummet är lite mysigare än det var innan med en banankartong, en resväska och några ikea kassar som stod överallt. Allt det är borta och saker är upp plockade så nu känns det lite mer hemtrevligt. Lägenheten är ju väldigt mycket större än vad jag är van vid så jag känner mig väldigt ensam ibland. Men det finns ett bot mot det som kommer lite senare i inlägget. ;) Har ju skaffat en ny röd och fin cykel.

   så ser den ut! :) visst är den fin :) 


För någon dag sen så gjorde jag en sån där mysig grej. Fast att det var kallt ute så drog jag en filt om mig, gick ut på balkongen med en kopp te och en bra bok och bara satt i min solstol och njöt av den kalla luften. Sån där vardagslyx som blir när man inte har tv. :) Jag har tvättat idag med så imorgon blir det litteratur läsning inför nästa veckas inlämmning, men jag kommer nog inte ägna mig åt det hela dagen när det är första helgen, på jag vet inte hur länge, som jag faktiskt inte ha något skolarbete att göra..


Pojkvännen:
Min kära underara Oscar :) finns ingen vackrare eller mer underbarare på denna jorden, och naturligtvis är han mitt bot mot ensamheten. Det är ju faktistk mycket närmare till Oscar nu för tiden och det kostar mycket mindre än det gjort förut. För två veckor sen firade Oscar att han fyllde 25, så då fick jag träffa alla hans kompisar.. läskigt men som tur var fanns lille Melker där och räddade mig.. supergullig liten bebis :D Oscar fyllde år den 26/9 men vi firade honom helgen innan. Oscar har fått utav mig i 25 år present att få köra Ferrari i 30 minuter och som den bilgalning han är blev väldigt väldigt glad för det. :) Annars är mitt liv som fickvän till Oscar väldigt bra. Vi syns lite lite men han är värd det i slut ändan så :)


Min tro:

Ja tyvärr måste jag säga att jag har tappat detta med personlig andakt lite. Försöker läsa några kapitel ur bibeln varje dag vid frukosten, men när det blir helg eller när jag har hemstudiedag så går det inte alls. :( Det gör mig ganska ledsen faktiskt, vill ju att jag och Gud ska fungera på bästa sätt. Och då veta att det är jag som inte har diciplinen att sitta ner och bara ha "Gud utan inslag från något annat" tid så tar det ganska hårt. Men frukosten och stunden innan jag somnar är i alla fall hans. Imorgon blir det kyrkan i alla fall. Har ingen andledning att inte gå så det ska bli skönt att bara få vara med andra som delar min tro. :)


Men nu ska jag försöka hinna med att drick upp teet innan det blir kallt och prata lite mer med min älskling.


Kram från lilla mig och Gud välsigne dig! :)

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards