sarisen91

Alla inlägg under juli 2013

Av Sara S - 31 juli 2013 23:45

Hej, mitt huvud snurrar!

Är trött, har ont i rygg och höft plus att jag är för uppjagad för att sova..


Jobbad både tisdag och idag och efter jobbet båda dagarna har jag fixat inför bröllopet.. Kollade läget i Växjö igår hur det ser ut på bröllopsskorsfronten men den är ganska icke existerande så jag får se hur det blir.. Alla bröllopsbutiker säger " det finns så många skorbutiker i växjö så vi köper inte in några skor" och jag tänker då för mig själv att de är ganska konstigt funtade då de vanliga skobutikerna inte köper in BRUDskor... men men.. det ordnar sig nog ändå.. 


Idag har jag fixat med borsplacering och lite annat smått och gott. Allt jag kan säga är att jag är glad att jag bara gör detta en gång i mitt liv (ja jag tänker inte göra om det i alla fall) eftersom det är väldigt komplicerat med vilka människor som gillar vilka och vilka som kan ha någonting att prata om och så vidare.. :) Men jag känner ju min släkt och de är ju socialt kapabla så det borde inte vara några problem. ( japp nu var de ute släkten, hoppas ni kan leva upp till min förväntning   


Nej nu blir det sängen! 

Vill bara skänka min äldre lillebror en kärlekstanke, eftersom jag älskar honom som han är och är en underbar bror på sitt eget lilla vis. :)


Godnatt! Kram Sara!

Av Sara S - 30 juli 2013 22:46

Tiden går verkligen fort när man har roligt!

Efter mycket om och men så startade datorn på nåder så får se hur länge det varar, det blir i alla fall ett nytt köp av dator efter The big day.

I fredags åkte jag och Oscar till min farbror med familj dels för att träffas och umgås och dels för att ha typ samtal om vårt förhållande. Det är i alla fall en positiv grej och vi lär oss nya saker och vet att vi alltid kan ringa om det skulle vara något. :)

Vi har hunnit med mycket. Badat två gånger, det var så skönt! Älskar verkligen att bada. Vi åkte till Bullerbyn och där hoppade jag ner i en höstack för första gången i mitt liv. Det var skoj men fick ångra det sen när jag fick en liten allergisk reaktion mot höet. Jag har fått kvalitetstid med fyra kusiner, då L-M och R och A kom och överraskade med ett besök! Det var superkul att ses igen. Så nu känner jag mig ännu mer trygg i relationen med Oscar och ser verkligen fram emot att få bli hans fru. Plus att jag fått prata om massa bröllpssaker, som dukning och blommor med mera.

På söndagseftermiddagen efter en förmiddags gudstjänst och lite lunch åkte vi till min blivande svärfar och sambo. Vi fikade på Ikea och fick lära oss hur man får dricka billigt. ;) Och efter en lugn men varm kväll och mycket prat gick vi och la oss. På måndagen så hände inget speciellt, vi tog det bara lugnt och njöt av varandra. Sen på eftermiddagen åkte Oscar och jag hem till våra hem.

Jag måste säga att det är dötrist att ha ett distansförhållande men nu är det bara 1 1/2 år kvar. :) och det kommer vara så värt det i slutändan.

Godnatt på dig och sov så gott!
Kram Sara!

Av Sara S - 23 juli 2013 23:04

Här var det tänkt att det skulle ligga ett inlägg om vilken fantastisk fin eftermiddag jag haft och att ni skulle få se bilder på hur fint Sverige kan vara... Men mobilen startade om hela appen och datorn gick sönder idag så jag ger upp... Går och lägger mig istället...

Hoppas du har bättre tur med tekniken än vad jag har.

Kram Sara!

Av Sara S - 23 juli 2013 22:15

Hej hej

Istället för att göra ett jättelångt inlägg så gör jag korta små med start om helgen. :-)

Efter monsterpasset på 24 timmars jobb åkte jag till Oscar, vi gick och la oss direkt då vi skulle på bröllop på lördagen.

(Bild 1-3) bröllopet var vackert och roligt. Brudparet bjöd ordentligt på sig själva plus att jag fick tillfälle att ha på mig en ny klänning från Ullared, ska försöka lägga upp en bild på den senare i något inlägg. ;-)

Söndagen ägnades åt att åka runt till kyrkan och bygdegården så att han som ska filma fick lite hum om hur det ser ut och vart som är bra att filma med vinklar och jag vet inte allt.
Det var i alla fall en bra söndag även om jag var tvungen att åka hem till Växjö. :-)

Kram Sara!

Av Sara S - 18 juli 2013 12:52

Idag ha Oscar åkt hem.. Men vi ses i morgonkväll så det är inte hela värden och jag ska jobba från 18:00 ikväll tills 18:00 imorgon så det går ingen nöd på mig.:)

Min moster E's fina kompis EM var med mig idag hos sömmerskan, tror faktiskt att det kan bli bra tillslut. Kände mig så glad ända tills jag tog på mig skorna... De är för höga! Arrrh jag blir så arg, ledsen, frustrerad och besviken... Känner att allt som kan gå fel verkligen går fel... Men böjer jag på knäna så blir klänningen i lagom höjd så jag får väl gå med böjda knän hela min bröllpsdag....

Nu ska jag dränka mina sorger med att diska och lyssna på lovsång sen blir det sista natten sm jag jobba natt... Börjar komma in i det riktigt ordentligt och det går faktiskt väldigt bra. :) så det är ju positivt... :)

Ja det var en kort uppdatering.

Ha en bra dag i den fina sommarvärmen!
Kram Sara!

Av Sara S - 17 juli 2013 18:43

Japp, igår kommer äntligen mina bröllopsskor, de är så fina! Men ingen bild förrän efter den stora dagen. :-)

Igår var även jag och Oscar på Erikshjälpen och fyndade några fina koppar som visade sig kosta 150 kr styck, men jag köpte fyra för 20 kronor. (bild 1).

Fick även fortsättningen på miss ana och Mr Grey. Varav jag redan läst ut bok nr 2. (bild 2)

Annars hade jag och Oscar en mysig dag. Vilket vi har haft idag med. Det ända nyttiga vi gjort är att tvätta. :-) såå skönt! :-)

Men nu är det dags att jobba natt för tredje natten i rad. :-) känns faktiskt ganska bra. :-)

Av Sara S - 15 juli 2013 23:42

God kväll,
Är just nu på jobbet eftersom jag jobbar natt för första gången i mitt liv. Jag ber om att jag ska få sova gott och personen jag jobbar hos också får sova gott. Det är lite nervöst men jag litar på Gud så det ska nog gå bra.

Idag har varit en ganska bra dag, jag har inte gjort så mycket utan bara tagit det lugnt med Oscar. På grund av en genomresa fick vi besök av Oscars bror med familj. Alltid lika roligt att ses, men det blev en snabbvisit eftersom jag skulle iväg vid halv två. Nu ser jag ut så här på armen (bild 1) men jag överlever. :-)

Kom sedan hem och myste med Oscar fram tills jag började jobbet. När jag var iväg på mitt besök stängde jag av telefonens ljud så naturligtvis missade jag samtalet från de som ska leverera mina bröllopsskor, så nu får jag vänta tills imorgon. Suck, men den som väntar på något gott...

Men nu ska jag försöka sova lite i min helt rödrandiga pjamas och matchande sängkläder (bild 2). ;-)

God natt och Gud välsigne dig!

Kram Sara!

Av Sara S - 14 juli 2013 12:04

Hej hej
Sitter på jobbet så jag har lite tid över att blogga lite.

Den 29 juni var jag och Oscar på bröllop, det var så fint (den första bilden) det var vacker vigsel, vackert brudpar och otrolig god mat!

Förra helgen hade jag, mamma, Sofi, Emelie, Ida, Emma och mormor tjejhelg på Ullared! (bild 2-4) superkul och definitivt något jag vill göra om. Handlade alldeles för mycket men det var det värt. ;-)

Efter Ullared blev dey en tur till örebro för att fixa med tärnklänningarna. Äntligen fick jag träffa Elin igen. Och det är alltid lika roligt att få träffa emelie och Pierre. En trevlig överraskning var att få träffa Tobbe. Så dagarna där var väldigt lyckade. Avslutade vistelsen i Örebro med grillat hos Oscars bror med familj. (bild nr 5) Vi åkte sedan hem och passade då på att hälsa på nästa bror i Mullsjö. Sen åkte vi hem till A-M. Körde på en liten kanin som vi var tvugna att ha ihjäl så den slapp lida. Men usch det var inget roligt.

Nästa dag inser vi att jag glömt mina nycklar i Örebro så jag och Oscar fick åka ner till Helsingborg för att hämta extra nycklar. Frid och fröjd åkte vi sedan vidare till Växjö där Oscar och jag har chillat, planerat bröllop och tittat på Bond!

Ja, de var de senaste veckornas slit och slapp.

Ha en bra dag!

Kram Sara!

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards