sarisen91

Alla inlägg under maj 2017

Av Sara S - 27 maj 2017 10:17

Måste bara få berätta.
Jag älskar orkidéer och jag har 5 stycken. Alla har varit lite halvdana nu det sista eftersom jag flyttat två gånger på mindre en 1 år. Men nu händer det grejer här!

Jag har 1 liten orkidé (bild1) som jag nästan slängde nu när jag flyttade sist eftersom den aldrig blommat mer än den gången jag när köpte den för 3-4 år sen. Men så bestämde jag mig för att testa att bara sätta den i vatten, utan orkidéjord. Och den har börjat få blommor nu.

Jag fick en orkidé (bild2) när jag fyllde år som var två stängslad och på den ena stängslen så kommer det fler knoppar.

Den allra första orkidén (bild3) jag köpte när jag flyttade hemifrån (5 år sen) skrämde livet ur mig när den började gulna på tre blad men på den har det börjat växa en stängsel!

Har en orkidé till (bild4) som började med 1 stängsel men som stannade i växten men den har istället fått 1 stängsel till som har knoppar som snart kommer slå ut!

På den sista orkidén (bild5) som jag har så har det inte hänt så mycket, men om man kollar nere precis innan rötterna börjar så vill jag nog ändå tolka det som att det kanske är något på gång där med.

Ha det så bra i sommarvärmen.

Av Sara S - 26 maj 2017 20:19

Precis just nu så känns lyckan bara helt total!

Underbar man, underbart barn, hunnit med så mycket som gett mig glädje och i framtiden finns det så mycket glatt som väntar. Så livet känns hoppfullt.

Tack Jesus.

Av Sara S - 25 maj 2017 23:03

Ja, jag har fått klä upp mig, gå ut och äta middag tillsammans med fina Elin och sen avslutat kvällen med att se Skönheten och Odjuret på bio. Filmen fick 5 av 5 möjliga glassar. Både jag o Elin vände sig mot den andre och insåg att vi grät lika mycket båda två.
Har skrattat, pratat om allt utom barn. Okej ska inte ljuga, lite prat om A blev det på väg in till stan och på väg hem. Men utöver det så har det varit så himla skönt att bara få vara Sara. Så tack för ikväll Elin! <3

Av Sara S - 24 maj 2017 10:18

Var så sjukt opepp igår på att vara med på Vårruset. Men så kommer man dit, det är mycket människor, alla är förväntansfulla och helt plötsligt så är energin på topp. Uppvärmningen med Friskis & Svettis var ju bara så härligt, fantastiska tjejer som det bara strålade om!

Jag och Sofi slog följe och höll en bra takt genom hela loppet så att vi orkade jogga det mesta. Stor eloge till Sofi också som var med i Vårruset med stukad tå.

Men bland det bästa var ändå att jag slog personligt rekord!!! 5 km på 45 minuter. Är himla stolt över mig själv och det var som en annan sa i vårt lag, Vårruset kan ju vara startskottet för en fortsatt träning. Så det kommer det vara för mig. :)

Nedan ser du bild på:
1. Vårt lag skogens vänner- maskarna.
2. Mig efter jag kommit i mål
3. Uppvärmningen i väntan på att få starta.

Ha de så bra!

Av Sara S - 17 maj 2017 10:05

Hej hej, förra veckan åkte jag och A halva Sverige runt, kändes det som i alla fall. Men på slutet av vår resa hamnade vi i floby där det var planerat dop för min nyaste kusin. Det var en härlig dag och jag, min syster och min mamma fick avsluta dopet med att sjunga Idas sommarvisa acapella (stavning?).
Slänger in en bild på sista klänningen jag bar den dagen, för när man har småbarn så är det inte alltid lätt att hålla kläderna rena!

Av Sara S - 12 maj 2017 22:54

Precis den veckan när vi skulle byta från Nan sensetive till #NanPro3 så blev vi uttagna som testpersoner för #smartson. Även om A gillar #nanpro3 ersättningen från #nestle så har vi märkt av att han får ont i magen av den. Men det tror jag beror på att A druckit sensetiv innan. I övrigt är vi helnöjda med produkten.

Av Sara S - 11 maj 2017 21:30

Har funderat på hur jag ska få till att baka chokladbollar till idag. Har nämligen varit på resande fot större delen av dagen. Men insåg att när A somnat så hade jag tid. Så nu sitter jag här och mumsar på goda chokladbollar.

Hade gott! <3

Av Sara S - 11 maj 2017 14:40

Har kommit överens med min bror att mötas upp i Jönköping så under tiden passade jag och A på att fika.

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards