sarisen91

Alla inlägg under september 2013

Av Sara S - 27 september 2013 22:20

Hej, 

Trots en väldigt kall förmiddag ute i skogen har det varit en bra dag. :) Åkte till Oscar efter skolan så nu är jag lycklig och nöjd. 


Gjorde fattiga riddare för första gången i mitt liv, riktigt gott men det blev lite mycket så vi bjöd ner Ann-Marie så fick hon med lite kvällsmat. :)


Efter att A-M åkt så fick Oscar äntligen sitt GTA 5, dock så betyder det att jag inte existerar längre.. :( Men jag har hunnit diska och städa spisen och bakom spisen vilket Oscar inte gjort sen han flytta in. Vilket är lite mer än 1 år sen.. Så det var ÄCKLIGT!! Men nu är det klart i alla fall. :)


Nä nu ska jag nog gå och sova. Imorgon ska jag och Oscar nämligen köpa vår första möbel som gift par.... En SÄNG! Så himla skönt ska det bli att slippa sova på en kall madrass eller en obekväm soffa. Jag längtar!


Ha en välsignad kväll! 

Kram Fru Siljéus   

Av Sara S - 26 september 2013 19:08

Oscars födelsedag!! HURRA!! 


Min älskling fyller år och det ska vi fira imorgon för då syns vi. :)

Eller jag får nog fira själv när jag gett min födelsedagspresent till honom.. Ett spel som kom ut för inte så länge sen ;)


Han vet redan vad det är så ingen fara att jag skriver det här. :) 

Idag har jag varit så duktig, jobbat med ett grupparbete i två dagar och idag blev det helt klart! såå skönt... Så hela nästa vecka kan jag vara nere hos Oscar vilket betyder att jag är en lycklig fru/kvinna. :)


Men det blir inte bara att ta det lugnt har ett Artprojekt som ska göras så jag ska ut i skogen och leta arter.. Yeey! eller ja kanske inte så mycket men det måste göra så. :) 


Linnéa överraskade med ett sms om att fika så helt plötsligt befann jag mig nere på stan och fikade och handlade en baddräkt, för min förra som jag hade på jobbet igår, är helt genomskinnlig så det var bara att köpa en ny och se glad ut. :) Vi hade väldigt trevligt i alla fall, är väldigt glad att vi sågs och fick prata ur oss lite om livet och skolan.


Ja, nu ska jag faktiskt gå och diska, har så mycket disk så det är inte sant, men gör jag det nu så är det gjort sen. :)

Kram Sara!

Av Sara S - 26 september 2013 18:35

Hej hej, tänk att det snart gått en vecka sen jag gifte mig, har tyvärr haft fullt upp så inte hunnit blogga om det än men nu kommer det!


Det går inte att beskriva i ord hur lycklig jag var och hur perfekt allt var!! Hela dagen var bara ett enda lyckorus även om jag var nervös! Men här kommer ett litet axplock från dagen! :) 


                        

Jag vill inte ändra något! Jag älskar min man något oehört och vill vara hans i många år!

Kram, Fru Siljéus 



Av Sara S - 17 september 2013 09:46

Ja det får bli en liten fortsättning i detta inlägg eftersom Oscar ville sova, förra gången jag uppdaterade. :)

Jag kan ju börja med att förra veckan började med on i halsen som slutade i en dunderförkylning. Men den har inte stoppat mig, jag har varit i skolan och fixat allt runt omkring skolan ändå.

I onsdags var jag och skämde bort mig själv. Fotvård, plockning av ögonbrynen och färgning av ögonfransarna. Fotvården var både nyttig och lyxigt. Fick lära mig mycket om mina fötter, vader och smalben. Men samtidigt så var det fantastiskt skönt att få massage, fotbad, och massa annat. :) av rekommenderar det verkligen! Ögonfransarna och ögonbrynen var riktigt lyxigt. Fick ligga med en filt och handduk om mig och bara bli ompysslad. Visst det gjorde svinont när hon vaxade bort överflödet på mina ögonbryn men det var så värt det efteråt för jag blev så himla nöjd! Ögonfransarna var läskigt men också avslappnande. Det som var jobbigt var att blunda avslappnat i tio minuter. Men är så nöjd med resultatet så jag lätt skulle kunna tänka mig att göra det fler gånger. :)

På torsdagen åkte jag ner till Oscar med Ann-Marie för vi var nämligen och hämtade B-klänningen så nu är den i säkert förvar hos henne. :)

På fredagen fick jag världens överraskning på eftermiddagen, helt plötsligt knackar det på dörren och utanför ser jag, Frida, Linnea och Sofia! Jag får sätta på mig mina pyjamasbyxor, en klänning och en tjocktröja till det (kommer bild på det med) fick en supersnygg sminkning ;) en tiara med slöja i olika färger. Och innan vi åkte fick jag dessutom en skylt på mig där det stod "en puss på kinden 20 kr och en kram 10 kr"

Vi åkte upp till Markaryd där vi först hämtade upp Hannah och sedan åkte vi vidare till höstmarknaden. Där fick jag sälja mina pussar och kramar, åka karusell, hoppa i hoppborgen. Jag fick också i uppdrag att skaffa en munk gratis! Vilket jag klarade med galans! Fick en heliumballong av en snubbe som jag tackade med en kram! Fick tävla massor av spel och vann bara på dem som alltid var vinst på, men det var lika skoj ändå. Kvällen avslutades med snack, skratt, tacopaj ala Sofia och kladdkaka :) sen kom Oscar och hämtade mig och Linnéa.

Dagen efter gick jag, Oscar och Ann-Marie på marknaden igen, vilket var supertrevligt. Naturligtvis blev det bara pengar på godis eftersom både jag och Oscar är gottegrisar. ;)

Ja det var allt som hände denna veckan. Ganska mycket om du frågar mig... Har säkert glömt något, men då får de va. ;)
Kram Sara!

Av Sara S - 14 september 2013 23:44

Hej hej, dagarna går så sjukt fort. Händer så mycket hela tiden!!

Men här kommer en uppdatering om det som varit guldklimparna från förra helgen och veckan som varit.

Det första är kanske inte en guldklimp, men ändå en stor händelse i min vardag. Jag var nämligen på begravning då en släkting till Oscar gått bort. Det var en fin begravning och efteråt åt vi middag tillsammans alla som kom. Vid 17-18 så skjutsade Oscar mig till hans mammas lägenhet där Rolle väntade. Han var där för att hämta mig så jag kunde vara lite barnvakt till mina kusiner. :)

Resan gick bra, blev en extra tur till Skövde då tågen som vanligt krånglar. Men efter en god natt sömn tillsammans med kusinen Emelie. Så sa Eva och Andreas hej då!

Men helt plötsligt kommer de tillbaka, först blir jag lite fundersam på om de glömt något men sen ser jag mamma! Och blir ett frågetecken hela jag.. Dörren slits upp och jag möts av Elin, Sofi och veronica! :) jag kommer helt av mig och hälsar inte utan försöker fortsätta göra kaffe. Men inser att det kan jag ju inte göra och springer bort och kramas. Efter kommer mamma och Eva!

Möhippa!!!
Blir utklädd i hemska kläder som kommer på bild sen efter bröllopet. Det första vi gjorde var att åka till en kvinna som gör tårtor så jag fick göra egna rosor och till sist en egen tårta! Fantastiskt roligt!! Åkte sedan in till Falköping och fick där i uppdrag att dela ut kondomer till några människor genom att säga "hej, du ser ut att behöva lite lördagsmys." Pinsamt! Men folks reaktioner var det roligaste! Sen blev det McDonalds där jag fick beställa mjölkskak.. Hahah hon i kassan fatta nada! Fick sedan leka på McDonalds lekplatsen och efter det byta om till ännu hemskare kläder. Kommer bild på det med sen efter The wedding. Nästa sak vi ser på vår fortsatta resa genom Falköping är en enorm bänk! Den klättrade vi upp på och kom knappt ner ifrån. Sen blev det bowling, där 1 strike = en kondom! Och naturligtvis är Falköpings "proffs" där och spelar så varannat klot var ju en strike! Haha, men jag vann i alla fall! Fick en bowlingkägla som är superhäftigt till pris :) sen åkte vi och handlade till tacos som vi sedan åt. Sen blev det bad och snack långt in på natten,men oj vad kul jag hade! Dagen efter hade jag ont i magen av allt skrattande!

Ja jag får fortsätta imorgon har mycket mer att berätta men Oscar vill sova så sov så gott!
Kram Sara!

Av Sara S - 3 september 2013 12:41

Blir så arg på mig själv.

Säger gång på gång att jag inte ska bry mig om personen ifråga,

Men denna person kryper verkligen under skinnet på mig!

Om personen nu i fråga måste vara så omogen att inte acceptera att det är som det är

så är det ju synd om den personen. 


Men ändå så bryr jag mig,

ändå så vill jag att den personen ska förstå varför det blev som det blev.

Jag vill att personen i fråga ska förstå att det inte handlar om personen i sig,

utan om att det inte är möjligt för oss att vara alla till lags.


Men nu är det som det är och om personen då inte kan förstå detta 

så känns det som att jag kanske gjorde rätt ändå. 


// Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards