sarisen91

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara S - 29 augusti 2013 20:30

Jag har köpt vigselring och lämnat in förlovningsringarna på putsning och imorgon kommer klänningen hem. :) Ja det känns väldigt bra allt ihop. 

Jag är så nervös inför imorgon också. Då ska jag ha tenta så snälla be att det går bra. Jag orkar inte göra om den igen och risken finns att jag får gå om ett år om jag inte lyckas med denna tenta och en till Examination som jag ska lämna in snart..


Men annars känns det bra. Var med på ungdoms Alphan i skånes Fagerhult i onsdag, Riktigt härligt och Gud är så närvarande. :) 

Har varit och pratat idag med en förskola i Skånes Fagerhult med så jag hoppas verkligen att jag får ha praktik där. :) 


JA det var allt för nu.. :) 

Kram Sara! 

Av Sara S - 23 augusti 2013 11:45

Japp, nu är det mindre än en månad kvar! Det är spännande och kul. Har träffat frisörskan så nu är det bestämt med tid för att håret ska fixas.


Blir så less på skolan dock, Dels har jag en omtenta på en del som är så puckad så det är inte sant. Jag förstår inte vad det är min lärare vill ha fram, men jag försöker plugga till det ändå. Förutom den tentan så har jag en examinationstext som jag måste lämna in för andra gången. Jag tycker jag skriver det som de frågar efter men det är alltid något som missas så det är bara att göra och se glad ut.... Och sen det sista är att jag fortfarande inte fått schemat för kursen jag börjar den 2 september.. AARRGH! Jag kan inte planera något. Inget jobb, inga bröllopsgrejer och inga möten med lärare kan jag planera in! och det dumma är att det finns ett färdigt schema men de vägrar att lägga ut det.. :( Men det får gå så gott det kan, blir bara så frustrerad..


Annars så känns livet helt okej, Har jobbat ganska mycket nu senaste veckan. Jobbat fredag - måndag, onsdag och torsdag. Det är ca 12 timmars pass allihopa så jag blir lite groggy i huvudet och sen så blir jag så ledsen när en av dem jag jobbar med säger att han inte trivs med mig längre och vill att jag ska sluta. Jag vet att han inte menar det egentligen utan problemet ligger någon annanstans och han tar ut det på mig. Men nu har jag varit så trött så jag har tyvärr tagit åt mig ändå.. Men jag hoppas att allt ska ha ordnat sig tills nästa gång jag ska jobba. :) 

Nu till helgen ska jag till Oscar, ska bli skönt att få se honom och egentligen var det tänkt att vi skulle vara hos mig men tyvärr på grund av olika omständigheter så går inte det.. Så jag får lite ångest över att allt det vi tänkt göra måste skjutas upp och så får jag göra allt och ta alla beslut själv. Men det är bara och hantera, inse att det är som det är och det är ingens fel utan ibland blir det inte som man tänkt sig och försöka göra det bästa av det... 

Det känns skönt och betryggande att veta att Gud är med och jag har stöd från vänner och familj. Så jag är inte ensam i allt. :) Gud är god!


Många kramar Sara!

Av Sara S - 17 augusti 2013 16:05

Det var ett tag sen jag skrev såg jag nu. Men det har hänt så mycket så jag blir ju helt yr i bollen. Men jag ska försöka ta fram höjdpunkterna så får vi se vart det slutar. ;-)

Dels så har jag jobbat större delen av tiden men jag har också varit på bröllop. Denna gång var det Oscars kusin som gifte sig. (bild 1) det var så fint. Men jag känner lite ångest för allt som ska fixas. Men sen tänker jag på själva dagen och känner att wow jag ska verkligen göra det här. Och det är bara glädje och förväntan. :-)

Eftersom bröllopet höll till i Lidköping (tror jag) så sov vi hos min kära moster med familj. Så mysigt att träffas utan min familj. Det var ett mycket lugnare Floby. På gott och ont. Saknade naturligtvis min familj. Men vi bakade och hittade på saker så det var kul ändå. :-)

O, just det vi har äntligen träffat cateringen så nu är mat och sådant bestämt! :-) det är såå gott! Känns riktigt bra och hoppas att allt kommer gå bra. :-)

Oj, blev ganska långt ändå så det var allt för nu så skriver jag mer sen. :-)

Kram Sara

Av Sara S - 5 augusti 2013 17:52

Hej hej, 


Jag har jobbat hela helgen! 8:30-22 både lördag och söndag, plus att jag jobbade i fredag, idag och ska jobba imorgon.. så jag är helt slut i både kropp och huvud.


Men Torsdagen förra veckan var underbar! Träffade fina tjejen Josefin! Hon var med mig både i jakten på den perfekta vigselringen och uppföljningen av problemet med brudklänningen. Det blev nog faktistk full pott på båda två. Ringen är hittad och klänningen är makalöst vacker nu. :) Längtar tills jag får ha den på mig och visa alla!


Vi åt på Millas Café och Josse tog en Marsglass som var enorm men god så nästa gång ska jag nog ta den jag med. :) 


Josses visdomsord till mig denna helgen var: Det viktigaste är inte att allt ser fint ut, utan att ni får en rolig bröllopsdag. <3 


Det tar jag med mig i stress över allt. :) 

Nu är jag ledig i 21 timmar till innan mitt nästa jobbpass börjar och jag tror nog allt att jag ska försöka njuta till fullo! :)


Kram på dig!




Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards