sarisen91

Alla inlägg under november 2010

Av Sara S - 30 november 2010 21:59

Hej hopp blev lite sent igår. :) somnade inte förren vid halv två. Så imorse när kl ringde ville jag inte gå upp. Dagen har fortsatt att handla om helande fast idag mer om helande inombords. Det var intressant och spännande...  Jag försöker göra min interpretation men förstår inte hur jag ska göra, eller jag förstår hur men när jag väl börjar så flyter allt ihop till en massa som inte går att förstå. Det är såå jobbigt...


Nu blir det lite mat med josefin eller försök till att äta iaf.....


Kram så länge

Av Sara S - 29 november 2010 15:53

Igår var det söndag, då var jag på sista mötet i Grindtorpskyrkan för denna praktik period. Det var ett bra möte, fick lyssna till Charlotte den nya pastorn där... som ska bli min mentor till våren. :) Hon var väldigt trevlig och glad. Direkt efter mötet åkte jag till Vällingby för att gå på möte där, mamma och jag sjöng medan en tjej som heter Andrea spelade piano. Det var mysigt att träffa alla där igen. :) Pappa och jag åkte mot Götabro vid kvart över fem. När vi kom fram så fick pappa lite mat, potatis, köttbullar och brunsås. Väldigt Gott! Resten av kvällen spenderades med roliga och härliga människor här på Götabro... :)


Inatt har jag sovit så sjukt dåligt, somnade vid 2 och vaknade igen vid 5, resten av morgonen fram tills kl blev nio låg jag halv vaken och bad...

Men Gud ger inga svar... jag har inte känt hans närvaro alls sen i fredags så idag på lektionen när vi bad om helande för Angelikas arm, som hon bröt när hon var liten så va det så skönt när jag kände hans kraft. Även om jag inte får svar direkt så gör det inget... för jag vet att han finns där för mig.

Vi ha en temavecka som handlar om helande och upprättande :) så lektionerna idag var bra, vissa delar var riktigt givande. Men nu ska jag gå och ta hand om tvätten, göra interpretations arbetet (som du gärna får be för, så jag förstår det jag ska göra) och laga mat... fram tills klockan sex då vi ska ha ngn speciall möte/lektion om helande...


Kram Sara

Av Sara S - 28 november 2010 01:00

Hej :) Idag har jag, pappa, Simon, Sofi, Viktor, Patrik, Tony och Ruben varit på Tomtits. Det var superkul, skulle behöva en heldag till för att hinna med allt. Hann bara kolla våning ett och två ordentligt och då hade jag två våningar till att kolla på.... Roligast var iaf rutchkanan :) den gick väldigt fort och den va lite läskig ;)

När vi kom hem så träffade vi alla som varit med på mammas Partylite visning. Simona, Tony, Ruben och Rebecka stannade kvar och åt tacos med oss :) Jag och Simona prata en lång stund, vilket jag uppskattade väldigt mycket :) Jag har åkt tillbaka till Grindtorpskyrkan för att sova min sista natt i stockholm, för imorgon sover jag på GÖTABRO!! jag längtar dit!!

Nu ska jag sova, börjar bli trött


Godnatt kram Sara

Av Sara S - 27 november 2010 00:37

Hej :) vaknade sjukt tidigt... :) vid halv elva så fick jag veta att jag inte började förrens vid halv tolv :) så vid halv tolv gick jag och Koffe till skolan och hängde lite med eleverna där... :) från halv två till kl sex var jag ledig, jag satt mest framför datorn. Kl 18:00 började Korsdraget, vi gjorde pepparkakshus :) första gången som jag gjort det och jag tyckte det var kul :) kl 20:00 började ungdomssamlingen vi hade photoshoot. Det var en rolig ide :) Man fick klä ut sig till vad man ville, det fanns massor med olika kläder att välja mellan :) sedan fotades man och sedan blev man insatt i en bild med en cool bakgrund :) 


Under hela dagen har jag känt mig lite ensam... så det känns skönt att vara hemma nu i Norrviken :) ett plus är ju att Patrik, Lotta och Viktor är här :)

Jag längtar hem till Götabro och till min kära rumssyster ;)


Nu blir det sängen för min del :)

God natt

Kram Sara

Av Sara S - 25 november 2010 18:38

Hej :)

Idag när jag vaknade ville jag bara sova vidare, men upp gick jag, åt lite frukost och hade sedan ledarmöte med Beo, Lovisa och Koffe. Sedan gick jag och Lovisa till Näsbydalskolan och var kamratstödjare, hehe vi pratade med en lärare som har varit lärare sedan 1979! det är alltså 31 år! :) jag tyckte det va lite coolt. Vi gick lite tidigare från skolan än vad vi brukar eftersom vi behövde ställa i ordning ungdomsrumet till ett bönerum inför imorgon :) Det var roligt att få hjälpa till, kände det som att jag gjorde ngt istället för att bara flyta omkring, som det lätt blir att jag gör... :) haha Nu ska jag gå och äta middag och sen får vi se vad som händer :) 


Kram Sara

Av Sara S - 24 november 2010 19:04

Igår, får göra ett bättre försök idag :) Gick upp kl 6:15 för att åka till jakobsberg, självklart var tåget försenat men Elin var iaf en ängel som följde med mig :)   Efter ett besök på didaktus i Jakobsberg så åkte jag till Täby för att vara kamratstödjare i Näsbydalsskolan och helt otippat träffa jag på Anna Hultgren! :) supergo tjej som jag gick i samma skola med på Kunskapsskolan i Kista. :) Lite glad över detta mötet så gick jag till skolan och hade en jätteroligt :) kände mig inte obekväm att jag var där och flera utav barnen hälsade och tyckte det var roligt att vi var där. När skolan var slut för dagen gick jag, Koffe och Lovisa till kyrkan för att ha planeringsmöte. Det var intressant att se hur de la upp saker :) Kl 16:00-18:00 hade vi Konfa Plus det är för de som har tagit konfirmationen men känner att de vill satsa mer djup gående :) idag pratade vi om hur Jesus var och vad man ska tänka på när man är Jesu lärjunge....vi kom fram till massor med bra saker som för att bara nämna några, kärleksfull, Tålmodigt, snäll, kramgo och massor med annat bra :) till läxa fick de att de skulle vara hemliga lärjungar som man var när man var mindre hemlig kompis. Fast man gör det bara för sig själv, för att komma närmare Gud och kanske visa andra männiksor i praktiken att man har ngt speciellt :) Nu på kvällen har jag varit i Täby centrum och handlat lite :) Och precis just nu har jag lagat mat, det blev nudlar och köttbullar. Resten av kvällen vet jag inte riktigt vad jag ska göra :)

Kram så länge Sara

Av Sara S - 23 november 2010 22:33

Tvättade bara en tvätt idag... jag vet börjar bli lat.... haha :) åkte till kista för att handla julklappar med Sofi så nu är mamma, Samuel och Simon klara. :)  Mamma mötte mig och Sofi i kista så vi kunde lämna in min mobil på lagning :) Jag fick åka direkt till Filadelfia vid St Eriksplan för att hinna till Ledarfest :) Jag vet nu hur Filadelfias struktur och syfte ser ut :) Vi fick lyssna på lovsång av Bengt johansson, det var riktigt roligt :) Det bjöds på god mat och tårta :)


Kram Sara


Av Sara S - 23 november 2010 10:00

Hej :)

Till frukost åt jag en macka med en kopp te. :) det var såå sjukt gott med te!

Sen har jag pratat med Christopher via fb :) Han är för rolig och jag saknar Helena och honom supermycket! Jag tycker de kan strunta i Usa och komma hem istället :)

Just nu tittar jag på Smallville i brist på annat och så snart det är slut ska jag börja tvätta :)


Hörs senare

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards