sarisen91

Alla inlägg under maj 2011

Av Sara S - 23 maj 2011 22:26

Hej hej Det har hänt så sjukt mycket under helgen. Så jag kommer inte ens försöka få med allt men här kommer lite bilder och så ska jag försöka få med lite grejer som jag inte har med på bild. :)


Okej, så det första vi gjorde på fredagsmorgonen var att packa och sen åka mot Vitevall. Vi kom fram klockan två på eftermiddagen, så vi åt lunch tillsammans med Oscars härliga och underbara faster och farbror. Sen åkte jag och Oscar till Fjällbacka.

      

Någon som känner igen sig?! :) Tänk ronja rövardotter. :D När vi kom hem igen så pratade vi och umgicks med hans faster och farbror.


 Lördagen: då åkte vi till Strömstad

             . Vi fikade på ett jättemysigt cafe, gick runt lite överallt och tittade på ganska många saker. Det var väldigt fint där men också väldigt blåsigt. Vi fikade även på ett jättemysigt café. :) 

Sen åkte vi vidare till Grebbestad.

     


Sen på kvällen tog vi en kvällspromenad på inte så färdig väg ;)

        , Ett litet äventyr att gå på om man säger så :) 


Söndag: Då åkte vi till Gullbringa. Där fikade vi på en strand. Vilket var supermysigt även fast det regnade lite.

     

Under tiden vi var där så har jag fått övningsköra både traktor och bil. Väldigt roligt, spännande och läskigt. :) 

Vi hälsade på Oscars andra faster som bor typ en minut bort. Fikade och fick åka och titta på deras biodling. Så nu vet jag hur man gör honung. :) 

Sen har jag fått kolla på massor av bilder från när Oscar var liten och när han har varit på Skottland och en massa andra grejer. Väldigt roligt var det. 

Ja just nu kommer jag inte på mer men jag får väl uppdatera blogginlägget i så fall.. ;) 

Kram kram

Av Sara S - 23 maj 2011 20:32

Hej hej :) 

Haha att skriva varje dag sket ju sig rejält.. :) Iallafall.. :) 

Onsdag: Lyssnade på redovisningar större delen av dagen. Det är verkligen helt fantastiskt vad alla har fått göra sjukt bra saker. Det är väldigt intressant att få lyssna ialla fall! Min rygg blev mycket bättre en dagen innan men det har inte varit kul att försöka sitta still och lyssna när det gör så förbaskat ont. Livade upp tillvaron med att prov skjuta Oscar med ett paintbollgevär i ryggen. Billy har karborrliknande bollar så vi var några stycken som provsköt lite. :D Sjukt kul längtar till Torsdag nästa vecka!! :D På kvällen var det kvällsmöte med många väldigt bra vittnesbörd. Och en del berörde en väldigt mycket. 


Torsdag: Vilken dag! ;) Redovisningar hela dagen, Städa mitt nya städområde som är det gemensamma köket för alla här på skolan. Jag må säga att det är inte superkul att ha det men skönt att man är med riktigt härliga männiksor. Det underlättar städingen om man säger så.. :) Jag, Oscar och Tobias har även tvättat. Så nu har vi massor av rena kläder. :) 


Japp sen kommer helgen i nästa inlägg... :D


Kram kram..

Av Sara S - 18 maj 2011 17:00

Hej hej!

Jag vet ur usel uppdatering! Men jag tänkte försöka få till en nu..


Måndag den 9 maj: Det hände inte mycket mer än att alla som inte kommit på söndagen kom till Götabro på måndagen, och det vart kramkalas :D fixade även i ordning på rummet som jag blivit till delat. 


Tisdagen den 10 maj: Gissa vem som firade 4 Månader?! :D Haha. Självklart jag och Oscar. :D Vi friade detta genom att åka hem till Oscars bror och fru för att hälsa på den lilla söta Emelie de har fått. Så söt unge! :) Efter det gick vi på bio och såg Fast and Furious 5. Väldigt väldigt bra film! :) Hela den dagen och kvällen var helt enkelt perfekt. Hmm kanske ska skriva vad som hänt i skolan med... jo i skolan så hade vi informationsmöte och lektion i livet efter bibelskolan. Jag hade även ett samtal med Leila om hur praktiken varit. haha var ju inte så mycket egentligen... men nu är ni helt uppdaterade ;) 


Onsdag den 11 maj: Gemenskapsdag.. jippi.. (Not) Nej men jag såg verkligen inte fram emot det, vi åkte till Karlskoga för att träffa en massa andra skolor, om jag inte minns fel så var det alla folkhögskolor i Örebro län. Vi blev indelade i lag helt random, vi blev till delade lappar och på den lappen så kunde det vara en siffra mellan, 1-36 eller något sådant.. Självklart hamnade jag som ensam Götabroare i mitt lag, så stämningen steg ju inte precis. På förmiddagen körde vi stationer, lunch sen kubb. Det var det roligaste på hela dagen i Karlskoga, Kubbet alltså ;)  Och sen vart det så klart roligare när Billys lag vann allt. :D (Grattis!) När vi kom hem till Götabro igen så hände det inte så mycket förren det var kvällsmöte. Men när vi kom fram så var det fullt! Vi har nämligen haft besök av ett gäng pensionärer. Så det var helt smockfullt, några satt till och med utanför för att kunna vara med och höra. Tyvärr så hördes det inte så mycket ute så jag, Oscar, Emelie, Pierre och Emma åkte in till Kumla och handlade glass. Sen la vi oss på studsmattan och pratade när vi kom tillbaka :)


Torsdag: Jag har varit riktig deppig hela dagen. Vet inte varför men det får man väl ha ibland. Oscar och jag tittade på Bortspolad på engelska. Allt jag kan säga är att den är sjukt kul men den är så mycket bättre på svenska! I skolan har vi haft fortsättning på Livet efter bibelskolan. Jo vi har även fått byta rum nu så jag har flyttat några dörrar bort. 


Fredag: Oscar och jag låg och myste hela förmiddagen. Vi har nämligen fått både Fredag och Måndag ledigt för att kunna förbereda redovisningarna om praktiken. Sen efter lunch typ så var det dax för Oscar och Billy att åka mot Mölndal igen för att vara med på en Konfa avslutning så jag deppade lite innan jag och Samira bestämde oss för att gå milen, det tog 2 timmar. Vi gick faktiskt väldigt långsamt, men det var kul att få prata med henne :)


Lördag: Började dagen med frukost, en bra frukost. Samira bakade Scones så gissa vem som fick nybackade scones till frukost. :D Sedan gick jag milen med Linn. Linn var duktig och pinnade på bra. Så det tog bara 1,5 timmar att gå. När vi kom tillbaka så städade jag mitt rum och plockade i ordning på alla mina grejer. Innan det vart grillad korv och härlig gemenskap tillsammans med nästan hela lärjungaskolan. Jag och Emelie tröttnade ganska snart så vi gick in och pratade medan hon sydde sin klänning. Sen pratade jag en stund med Oscar innan jag somnade sött..


Söndag: Det blev ingen promenad men, jag och Denise cyklade i alla fall 8 km. Lagom tills vi kom tillbaka så åkte jag, Pierre, Emelie och Emelie för att hämta Josefin och Mattias som kom på en snabb visit till oss på Götabro. Vi lämnade av en av Emelisarna och åkte sedan tillbaka till Götabro. Sen hängde jag med Matte och Josse nästan hela kvällen och eftermiddagen. :) Tankarna blev lite fokuserade på Oscar när han äntligen kom tillbaka från sin absolut sista helg i Mölndal. 


Måndag: Som jag har skrivit tidigare så hade vi fått måndagen och fredagen lediga för att förbereda redovisningar.. Hehe jag var bara med Josefin och Mattias, blev inte så mycket skola gjort om man säger så. Josefin erbjöd sig att fota mig och Oscar. 

                     

Jag tycker nog allt att vi är väldigt vackra ihop :) Och verkligen ett supertack till Josefin som ställde upp och fotade oss. :)

Innan deras tåg skulle gå så spelade vi spel och umgicks. :) jag följde med och lämnade dem vid tåget. Götabro är verkligen inte samma sak utan dem. :( 


Tisdag: Hela dagen har vi lyssnat på redovisningar, Jag skulle ha redovisat men jag får typ ångest och mår verkligen piss bara av tanken så jag fick göra det skriftligt iställtet vilket jag är väldigt tacksam för. På eftermiddagen hände något, fick asont i ryggen och har inte kunnat sitta,stå, gå eller ligga. Allt har gjort ont. Så jag har verkligen fått lära mig hur mycket jag egentligen använder ryggen och uppskattar verkligen när den fungerar som den ska. 

På kvällen hade vi bönegrupp. :D Det var såå skönt! Bara få träffas och prata och be tillsammans. Verkligen få känna efter hur man mår. Ja det var verkligen ett bra avslut på dagen. 


Så nu är jag äntligen ifatt.. och jag vet att detta har blivit ett sjukt långt inlägg men nu ska jag väl förhoppningsvis skärpa till mig och börja skriva varje dag. :) 

Ha det gött! 

Kram Sara

Av Sara S - 7 maj 2011 22:10

Efter en superliten pratstund med Oscar så ringde jag Farbror henrik! :) Han fyllde nämligen år i Lördags. Han vart väldigt glad över att jag ringde men han jobbade så det vart ett kort samtal det med. Längtar tills jag får se honom nästa gång. :) Forstatte och städade. Så jag vart klar vid tre, så då fick jag vänta på att mamma skulle komma. Men det gjorde inte så mycket. :) Skönt att bara få andas... 

När jag kom hem så hamnade jag naturligtvis framför datorn, (Sofi spelade sims) Så det blev lite halvsegt för mig att börja forstätta packa.. :) Men det gick bra. :) Var färdig packad vid tio :) Gick och la mig klockan elva eftersom jag var så trött och nervös. :) Jag menar det är ju lite pirrigt att veta att jag ska få avtackning i kyrkan.. :) 


Söndag: Vaknade innan klockan, duschade, klädde på mig och åkte till Grindtorpskyrkan. Det var helt klart det mötet med mest Guds närvaro jag varit på. Så häfigt. Såg verkligen att detta inte var en halv seg församling utan en församling som kämpar! :) Jag fick mitt tack i slutet av Gudstjänsten. Jag fick en bok, ett presentkort på akademiskabokhandeln, en massa fina tackkort och en tumstock där det står "inte en meter utan Jesus" Super cool! :) 

Efter det mötet kom mamma och mormor och hämtade mig.  Vi till Vällingbykyrkan för att mamma och jag skulle sjunga lovsång med Simona. Men Simona hade glömt bort det och satt och jobbade istället så Mikael,jag och mamma fick öva igenom lite sånger och sjunga. :) Det gick väldigt bra! :) Efter det mötet började den långa resan till Götabro. :) Men jag måste säga att så fort som det tog har det aldrig tagit förut. Det känndes som att det gick mycket fortare än vanligt.. Och jag klagar absolut inte! :) När jag kom fram så kramade jag min älskling! :) Så skönt att äntligen få träffa honom! Självklart var det kul att få träffa alla andra med. :) Men bäst var det att få träffa Oscar. Efter mycket mys och en tur till Statoil med galna killar så blev det sängen. :) 


Allt jag kan säga är: Götabro! Livet känns bra precis som det ska vara! 


Kram Sara

Av Sara S - 7 maj 2011 13:30

Hej hej!


Onsdagen gick dagen fort! 

Hade bön i Grindtorpskyrkan klockan tio och för första gången är det inget som har hindrat för att Charlotte ska komma och hämta mig så vi åker gemensamt till kyrkan.. haha tänk att vi har försökt i tre månader och sista veckan så fungerade det äntligen! Efter bönen blev jag och Lovisa bjudna på lunch av Charlotte hemma hos henne. Vi träffade hennes hund Robin och medan Charlotte var ute på en kort promenad med Robin, gick Lovisa och jag husesyn.. Haha vi hittade Charlottes sons utklädningskläder.

  Här är ett litet kort på oss :)

Sen åt vi, planerade och hade handledarsamtal. När vi var klara körde Charlotte mig och Lovisa till Rotebro och sen hann jag inte vara hemma länge innan jag och mamma åkte runt för att fixa till min avskeds, tack och grattis gåva till dem jag har bott hos nu i tre månader. Efter mycket letande och självklart handlande av mat så åkte vi hem :) sen tog jag det lugnt resten av kvällen. :)


Eller innan jag och mamma åkte och handlade gjorde jag en sak på Smulan :D   

Haha Cool va?!


Torsdag: Jag gick upp och åkte till Näsbydalskolan för att vara kamratstödjare med Lovisa. Vi kom dit tio och gick igen halv elva för att Lovisa var tvungen att ringa massor av samtal. Jag satte mig och försökte skriva bokrecension i två timmar.. hehe allt jag kan säga är.. En mening. Så det gick inte så bra.. ;) Klockan ett var det Gemenskapsträff, Vi fick lyssna på en kvinna som pratade om att leva det goda livet, hela livet. Jag trodde det skulle vara mycket mer intressant än var det var.. men men.  När det var slut så åkte jag hem till Norrviken och packade och tvättade.. :) 


Fredag: Gick upp lagom tidigt, vid halv nio gick jag upp och fortsatte med det jag gjort dagen innan, tvätta och packa. :) Pratade kanska mycket med Oscar vilket jag uppskattat väldigt mycket! :D Vid halv tre åkte jag mot Skarpäng för att åka och lämna min Gåva till dem jag har bott hos i tre månader och för att sen gå till Täby Open. Så här såg korgen ut och dem blev superglada för den! :)      Dem fick en blomma med kruka, kex och ost, cider, två champangeglas och en påse bilar. :) Deras min sa verkligen allt :) Jag skickade även med ett kort och tackade och sa grattis och lite sådär. :) 

Sen gick jag till Täby Open, när jag kom fram var det helt tomt men dem andra kom efter en halvtimme ungefär, så då fick jag hjälpa till att ställa i ordning allt sen hände det inte så mycket mer förrens jag fick gå vid sex. Då gick jag hem åt lite och åkte sedan till Grindtorpskyrkan för att vara med på ungdomsamlingen. :) Så mysigt :) Dem hade gjort tårta för min skull, eftersom det var min sista fredag. Det var verkligen en jättemysig kväll. Jag kommer sakna dem allihopa. :/ Klockan tolv var jag hemma och då gick jag och la mig efter att sagt Godnatt och hejdå till Oscar i telefonen :) 


Lördag: Jag är ifatt!! :D :D :D Jag gick upp vid halv åtta. Åt frukost och packade ihop alla mina saker. :) Gick sedan till Täby Open för att vara där i några timmar. Det var ganska roligt.. Vi har en tävling där, vi Grindtorpskyrkan, och det är så roligt och se hur frustrerade alla blir för att dem inte lyckas vinna genom att pricka rätt. När de ska skjuta en bandyboll genom olika stora hål med olika poäng. ;) Haha.

När jag varit där till tolv, gick jag hem till Skarpäng och har nu börjat städa och lagat lunch. Som lite extra paus ska jag ringa Oscar och prata lite innan jag fortsätter städa. :) 


Kram kram Sara

Av Sara S - 3 maj 2011 08:04

Hej hopp :) 


Söndag: Jag var "ledig" från kyrkan, så jag jobbade istället, från 9-16. och allt jag kan säga är att det är verkligen superroligt :) Det kommer nog bli något sånt här jag kommer arbeta med när jag har utbildat mig. :) 


Måndag: 7-12 jobb, sen kom jag hem gjorde lunch till familjen, övade piano i tre minuter innan jag var tvungen att gå för att hinna till piano lektionen. :) Den var lika rolig som alltid. Jag och Göran har pratat om hur vi ska göra i sommar och hur jag ska göra under tiden som jag är på Götabro, med pianoövning och lektioner.. Vi kom fram till att vi tar det när vi ser att det passar med lektionerna och emellan så övar jag så mycket jag kan och hinner, så får vi se hur det går.. :)  Vet ni vad!!! :D Min underbara pappa fyller år.. Stort GRATTIS PAPPA!!! :D :D :D 

       

Min pappa är härlig och go på många sätt, han vågar bjuda på sig själv och är ett stöd när man behöver prata och är väldigt duktig på att säga uppmuntrande ord när man behöver det!


Tisdag: Från 9-12 var jag inne i filadelfia i stan på styrelsemöte.. och det var ganska tråkigt, dem diskuterade deras Alpha och hur de skulle göra eftersom alla församlingar ser så olika på det.. Men dem kom fram till ett resultat så småning om... På deras morgon bön som var mellan 9 -10 så var det verkligen en jättehärlig atmosfär. Det var länge sen jag känt Guds närvaro så tydligt. :) vid halv ett åkte jag hem, åt mat och vänta på att pappa skulle komma hem, han kom vid två. Åt lite lunch och sen åkte jag, farmor, pappa och mamma till Stinsen. Där gick vi och tog en fika på Wanyes coffe, det blev caffe latte med hasselnötssmak. MUMS!! :) Pappa gillade det med, vilket var tur eftersom vi firade hans födelsedag.. :) Vid 16:00 åkte jag iväg till mitt sista pass (som jag vet just nu) innan sommaren. Jobbade fram tills 21. Pratade med Oscar när jag kom hem, vilket behövdes. Både för honom och mig tror jag. :) Och somnade gott sen. 


Men nu blir det sängen för min del, börjar bli trött och ska upp ganska tidigt imorgon. :) 


Kram så länge! 

Ps. Oscar! Du är min favorit och jag älskar dig! 

Av Sara S - 1 maj 2011 19:29

Hej hej :) 


Torsdag: Åkte till Täby för att vara på skolan, Det var ganska roligt. Hängde med många sköna människor och sen i det vackra vädret så var vi ute mycket eftersom nästan alla hängde nere på fotbollsplanen. :) Jag övade faktiskt lite piano innan jag åkte hem till Skarpäng och packade ihop alla mina saker. Så nu är det bara pytte lite saker kvar :) 


Fredag: Vaknade och efter lite degning i sängen och i soffan satte jag igång med att gå igenom mina kläder.. :) Jag trodde jag hade mycket mer kläder än jag hade, men jag rensade bort en del som trasigt och för stort. :) Så nu är min garderob nog ganska normal :P Vid fem åkte jag till Korsdrag, vi spelade brännboll och hoppade i sopsäck  mellan koner och tävlade.. Ganska roligt.. :) Någon ungdomssamling blev det inte idag, pga olika andledningar..Så farmor och mamma kom och hämtade mig hem så jag kunde slappa lite innan jag gick och la mig.


Lördag: Klockan ringde halv sex, Vaknade otroligt pigg och duschade och gick sedan till bussen för att börja första dagen på mitt sommarjobb på fyra introdutionsdagar. :) Jag ska jobba på ett boende för barn mellan 7-21 år som har funktionshinder och som inte kan tala eller gå. Dem behöver alltså med andra ord hjälp med allt. (Nu tror jag inte att jag sagt för mycket för att det ska bryta sekretessen) Det var väldigt roligt och så sjukt härliga barn :) Så första dagen jobbade jag mellan 7-15. På eftermiddagen åkte jag hem till Norrviken, åt lite mat och sen åkte jag till Grindtorp för att vara med på Valborgsfirande.. :) Klockan 19:00 var det en samling där vi fick höra ett orgelspel, fiolspel, Arabisk sång, en helt grym manskör, Pianospel, en vårdikt, En jättefin duet där dem sjöng Så stor är Jesu kärlek, Bibelläsning (Ps23, Joh 14, Joh3:16 och Rom 10:9), Bön, Sång från Betelbibelskola och en sång som Simon (en annan praktikant) sjöng som var lite "smyg rock" som han kallade det. Allt var verkligen  jättefint och bra. :) Det var flera grejer jag uppskattade väldigt mycket! :) Från åtta till 21:15 så var det fika och lite beskviken blev jag faktiskt, det var den äckligaste kladdkaka jag smakat någonsin.. :( men leverpastejsmackan jag köpte var ialla fall god.. :) 21:15 Tändes brasan, det var fackeltåg, vårtal,fyrverkerier, sång och musik. :) Fick några riktigt coola bilder på elden men kameran vet jag inte vart den är så jag lägger upp bilderna lite senare.. :)  och sen vid 22 så var det konsert med Dynamic, och dem var super duktiga, de sjöng och spelade musik akapella (hur det nu stavas) och ja det låter konstigt att skriva så men dem gjorde musik utan någon annan hjälp en kroppen. Väldigt häftigt. Dock stannade jag inte kvar så länge utan jag ringde farmor så fick hon komma och hämta mig. :) Min snälla rara farmor. :)  när jag kom hem så blev det bums i säng.. :) 


Vilket det blir nu med för mig :) klockan är 23:33 just nu och nu orkar jag inte mer för idag. Men jag börjar komma ikapp lite med dagarna ;) 


Kram kram så länge! 

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards