sarisen91

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara S - 31 augusti 2010 00:38

God Kväll! :)

Idag var det sovmorgon fram tills klockan var tio då var det frukost!! Första lektionen idag handlade om bibeln, jag fattade noll om vad han snackade om men det får jag väl fråga om nästa gång.... På andaktlivlektionen idag hade vi besök av en man som heter Sidney från Thailand, han berättade om sitt liv och väckelsen i Thailand. Väldigt intressant. :) Vi pratade även om fastan, lite grann, så på Onsdag ska vi gå igenom vad fasta betyder och sen ska vi fasta en måltid. så ingen kvällsmat på Onsdag. Efter kvällsmaten idag så åkte vi in till mariebergs centrum igen, kollade på hängslebyxorna igen men insåg att de inte passade mig så bra som jag ville, så jag köpte istället ett par andra byxor... Hittade även regnkläder för 399:- så det var bra tyckte jag. Direkt när vi kom hem så blev det drama med några andra, kommer bli ett väldigt bra drama.... :) efter kvällsfikat så gick jag och några tjejer upp på Emelies rum och drack te och hade tjejsnack väldigt mysigt och trevligt! :)


så Det var Dagen idag!


Kram och god natt Sara

Av Sara S - 30 augusti 2010 01:05

Nu är jag trött!


Jag shoppade ganska lagom. :) det blev en armbandsklocka för 98 kr (bra pris tycker jag) tops, eye make up remover för vattensäkert, en skarvsladd!! te, en te mugg och en sådan där lösteshållare som man doppar i vattnet. handlade även ett par örhängen med noter på, ett par byxor och lite Godis så klart. :D

ååå jag hittade ett par jättefina hängslebyxor som jag jättegärna vill ha men jag hade inte råd med dem :( När det var kvällsmat fick jag veta att vi skulle träffas kl 5 för att gå på bion. Så det vart lite snålt med tid, men det gick bra. vi var arton personer från götabro som såg filmen The Expendabels. En bra och rolig film, inte så mycket handling egentligen men mycket action!! :)


Nu ska jag sova! God natt!


Kram Sara

Av Sara S - 29 augusti 2010 09:24

Nu ska jag och några tjejer åka till Marieberg och handla sådant som vi inte har här och som vi behövevr.... :) ska bli väldigt kul att åka bort lite... :) på eftermiddagen/kvällen ska vi åka på bio några stycken. :) vet inte riktigt vad vi ska se men det får bli en överrraskning.


Ja just det, igår startade vi en förening som heter Blazergame, för att vi ska kunna köpa in roliga spel. :)


nu måste jag gå!


Hej då!

Av Sara S - 28 augusti 2010 16:21

Hej nu är gemenskapsdagen slut, strax kvällsmat och sen lovsångskväll.


Det första vi fick göra var att sätta ihop en pjäs, jättelkul!! :) och sen delades vi upp i grupper, vi var sju stycken i våran grupp. Det första vi fick göra var att dricka tio liter vatten på fem minuter, (vi klarade det på 3.41) :) Hade ont i magen efteråt och några spydde. Andra stationen var stafett, tredje gå igenom ett "spindelnät" fjärde var "bilda ett så långt ord som möjligt" och femte var att man skulle komma på vart någonstanns versen man fått stod i bibeln. :)

Ordet vi bildade var på 15 bokstäver och blev: Chokladbärsåser

hahah :)


nu ska jag äta Puuussss <3

Av Sara S - 28 augusti 2010 13:19

Har tvättat lite kläder och hängt ut dem på tork och nu kl halv två så ska vi ta kort och ha lite lekar :)


Kram Kram Sara

Av Sara S - 28 augusti 2010 09:33

Vad glad jag blev imorse när jag såg att solen sken!!  Det är helt underbart att vakna och se att solen lyser, speciellt efter några dagars moln och regn. :) Under min Pa så Hörde jag hur fåglarna kvittrade och det var så fridfullt att be och lyssna på det!


men nu ska jag tvätta!


Kram Kram Sara

Av Sara S - 27 augusti 2010 22:53

Det har varit Party... Vi dansade och dansade  :) körde en norsk lek med som var rolig, får berätta om den när jag kommer hem :) och det var bara roligt, det bjöds på popcorn och chips. Mums!

nu sitter vi uppe i Dennis rum och pratar. men jag funderar på att gå och lägga mig :)


Ha inte en sömnlös natt nu! Kram Sara

Av Sara S - 27 augusti 2010 18:55

Dagen idag har varit intressant, tröttsam och lite allt möjligt.....

Vi har haft ett nytt ämne idag i skolan som heter Kristet liv.  Jag vet inte riktig vad det handlar om för han som undervisar i det ämnet var så luddig i sin undervisning att jag bara blev förvirrad...

Vi har även haft andaktsliv idag, då fick vi till uppgift att ta en promenad med 2-3 andra och be högt. Att gör det känndes jättekonstigt men jag gjorde det och sen på vägen tillbaka så sjöng jag och mina promenadkamrater "jag vill ge dig o Herre min lovsång" det var härligt! :)


MEn nu är det Party och jag måste hitta något färgglatt att ha på mig :)

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards