sarisen91

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara S - 31 januari 2011 22:29

Hej :) Fredagen började med frukost, disk, morgonbön, pa, lektion i personlig evangelisation, fika, disk och de två sista lektionerna Musik med Josefin A! Gillar hennes undervisning skarpt :) Sedan blev det lunch och kan någon gissa? Jo sen diskade jag såklart! :) Klockan kvart över två körde Tobbe, Emelie och Denise, Oscar och mig till tåget i Hallsberg. Sen satte vi oss och åkte den långa resan hem till Stockholm. :) På centralen ringde pappa för att meddela att farmor och farfar var hemma hos oss. Då vart jag nervös! jag hade ställt in mig på att min familj skulle vara hemma och att då få veta att farmor och farfar inte har åkt till kalle och becka på grund av oss fick mig att dra lite nervösa andetag. Jag menar det är inte varje dag jag tar hem min första pojkvän. Men det gick bra :) Oscar fick svara på nästan 20 frågor ;) och jag fick en Julklapp/födelsedagspresent av dem. Vid tio på kvällen gick jag och Oscar en promenad runt sjön. Vi tittade på alla konstiga, roliga, fina, vackra och gamla hus :) Det var mysigt och skönt att vara ute och gå. :) Ja just det jag får inte glömma att berätta, min syster som är 14 (snart i alla fall) spöade Oscar (och mig) i ett james bond spel som Oscar tydligen skulle vara expert på. :P Hahaha! :)

Lördagen blev en riktig slappar dag. Jag gick i pjamas fram tills klockan var runt fyra fem på eftermiddagen. Vi tittade på James Bond och sen fem där någon gång så hade vi bestämt vilken film vi skulle gå på, först var det tänkt att vi skulle gå ut och äta men eftersom jag fick biopresentkort av farmor och farfar gick vi på bio istället. :) Vi tittade på Due Date, en helt störd film men väldigt rolig :) Vi var hemma runt kvart i tolv tror jag. :) så det blev sängen direkt när vi kom hem.

Söndagen ägnades åt att packa och umgås och bara ta det lugnt. :) tågresan tillbaka till Götabro gick superbra och det har bara varit roligt att ha Oscar hemma hos mig. :) Min familj gillade honom och han har sagt att han trivdes och gillade min familj med. Så hela helgen har bara varit positiv! :D


Hemma på Götabro hade vi allihopa en myskväll ute vid brasan, jag och Oscar klämde en bondfilm till och sen blev det sängen. :)


God natt

Kram Sara

Av Sara S - 27 januari 2011 22:34

Hej hej

Jag har inte varit super duktig på att uppdatera de senaste dagarna men här kommer en sammanfattning från torsdag :)


Så i torsdags gick jag upp tog den efterlängtade duschen och hade sedan skola :) efter fikat fick jag ledigt eftersom jag redan hade gjort de uppgifter man skulle göra på gåvolektionerna. :)

Jag städade Linnearumet och sen tog jag och Denise en kort promenad innan maten. efter maten fortsatte vi lektionerna med Församlingen.  Och när skolan var slut tror jag inte att det hände så mycket fram tills bönegruppen som träffades kl 19:00.


Kram så länge.

Av Sara S - 26 januari 2011 23:42

..... det har varit en bra dag. Har hunnit få någorlunda mycket gjort :) Men sen är det några saker som jag verkligen måste bocka av från listan jag har i huvudet på saker som ska göra...Men man kan inte hinna allt på en gång ;)


Idag har jag städat rummet, haft lektioner i gåvorna och Församlingen. Efter skolan tog jag hand om min tvätt och passade samtidigt på att gå igenom garderoben, vilket resulterade i en halv sopkorg full med trasiga strumpor och trosor. :) Skönt att bli av med skiten. ;) Bestämde mig för att packa om väskan när (handtaget gick sönder) jag kände hur tung den var... så nu kan jag ta hem mer kläder än jag tänkt från början och behöver nog inte använda förrådet som vi ska få ha här på Götabro. Var ute en promenad med Linn även om man inte riktigt kan kalla det en promenad... vi kom inte så långt, blev väldigt kallt. När vi kom tillbaka hängde vi lite på hennes rum, innan det blev dax för mat. Vi åt ris, beanisesås,tonfisk och lite ost som vi tillagat i ugn. Trodde verkligen inte jag skulle gilla det men OJ vad gott det var!! :D  Efter mys med Oscar på rummet var det kvällsmöte i kapellet där vi fick lyssna på en väldigt bra predikan av Tomas :) Han behöver verkligen inte oroa sig för predikokonsten nästa vecka... :)

Kvällen har innehållit mycket skratt och prat tillsammans med Tobbe, Emelie, Oscar och Lina :)

Och nu är det dax för sängen. För imorgon ska jag gå upp och ta en efter längtad dusch!! :D

God natt!

Kram Sara

Av Sara S - 25 januari 2011 23:45

Hej hej :D

Igår hade vi lektioner i Gåvor och Etik. Efter skolan gick jag, Samira, Josefin och Mattias en promenad. Det var superskönt att gå ut och gå! :) Sen tittade jag och Oscar på Bond, vi gick och åt mat sen tittade vi på Bond igen och sen blev det mat igen... haha det låter som att jag inte gör något annat än att tittar på Bond och äter mat men efter sista måltiden igår så spelade vi Bang och jag VANN! :D :D :D Jag är helt enkelt bäst... (eller råkade det vara så att jag hade tur?) :P


Idag har jag varit ledig, Jag har tvättat nästan hela dagen och sen har jag jobbat lite Etik med Denise. Jag har även arbetat med vilka slags gåvor jag har :) har gjort ett test på vem jag är mest lik i bibeln och jag blev Mose! :) Efter det att jag skrivit reflektionen för denna veckan åkte jag och Mattias madrass nedför trappan :) det var jätteroligt, jag skrattade så jag nästan dog ;) Sen gick jag bort till Oscar och tittade på när han spelade sims3 med alla expansions packet.

Efter kvällsmaten spelade vi Bang igen innan Josefin och Mattias skulle åka till Skövde igen... :( När jag kom tillbaka till från Hallsberg där vi vinkat av dem så började jag packa, jag har packat ner nästan alla böcker och annat smått och gott så nu är det bara en väldans massa kläder som ska hem om några veckor när praktiken börjar.. :) Dock blir det väldigt dammigt när man har gäster på rummet så imorgon blir det till att damma och dammsuga :)


Men nu ska jag sova gott i min nybäddade säng :)

God natt

Kram Sara

Av Sara S - 24 januari 2011 22:43

Om jag kliver ur min egen kropp och tittar på mitt liv.

Vem är jag då? Vad har jag för mål med mitt liv? Och med mina val jag gör? Hur mycket påverkar Gud mitt liv? Hur syns det i mitt liv? Påverkar jag andra människors liv positivt eller negativt? Är jag mig själv i alla lägen? Hur gör jag för att vara mig själv i alla lägen? Går det?


Jag vet inte svaret på dessa frågorna än men jag tänker absolut ta reda på dem!

Av Sara S - 23 januari 2011 23:49

Hej hej idag sov jag ut, vaknade vid elva gick ner och åt frukost, sen blev det en Bondfilm :) Sen åkte jag och Oscar och hämtade Josefin och Mattias vid tåget :) så nu är de äntligen här. Åt mat när jag kom tillbaka och sen åkte jag och Oscar till kulma och handlade mat samtidigt som vi hämtade Alexander (bt). Under kvällen har jag spelat en omgång Bang, Tittat på Team America och på en film som Josefin har klippt ihop från saker som hänt här på Götabro. Sen nu innan jag började på detta blogg inlägg har Josefin provat en klänning som är sååå fin! :) Och Pierre har misshandlat mina knän med Linns hårborste. Men nu ligger vi (Josefin och jag)  nedbäddade i våra sängar och ska äntligen sova! :)

God natt och sov så gott

Kram Sara

Av Sara S - 23 januari 2011 01:49

Hej hej :)

Det har varit en lång dag idag.....

Gick upp halv tio och packade för att kunna åka till Gustavsvik! :) Vi var elva eller tolv personer som åkte dit, Det var i alla fall kul att vara där, åkte allting en gång och sen satt vi i relaxen och bubblade bubbelpool och bastade, ångbastu och grejer. På vägen hem i bilen satt jag  och tänkte på alla ställen där jag har ont och sen tittade jag på himmelen och såg en mörk himmel med bälte av ljus och insåg att Gud är som det där bältet med ljus. Han finns där och lyser upp tillvaron även fast det ser mörkt ut och han är där även om vi inte ser det direkt. Väl hemma på Götabro hänge jag upp mina badkläder och tog sedan en cykeltur på 20 minuter. Det var verkligen härligt att få sträcka på benen. Sen blev det Bondfilm :D Det blev två stycken idag, Jag har kommit fram till att jag både gillar och tycker sämre om bond mer och mer... Det är konstigt men så är det... :P Mellan bondfilmerna åt vi pizza, det var väldigt väldigt gott. Vid tolv blev det en spontan andakt, det var behövligt för min del i alla fall, även om jag var sjukt trött. Men det var bra att jag gick. Fick svar på flera olika sätt på en fråga som jag ställt mig själv den senaste tiden. :) så det känns väldigt bra! :D


Nu ska jag sova men vi höres imorgon ;)

Kram Sara

Av Sara S - 22 januari 2011 01:37

Hej :)

Idag har vi haft musik hela dagen, det var ganska intressant, lärde mig mycket nya saker.. Efter skolan åkte jag, Oscar, Lina och Isabelle och simmade/gymade. Jag tror jag simmade 44 längder (tappade räkningen efter ett tag) hehe. Nu i kväll har vi några stycken tittat på Passion of the Christ. En bra film tycker jag, den fick mig att inse hur mycket Jesus fick lida (och då kan jag inte ens förstå en tiondel av det han fick lida) Men det är stort det han gjort och jag känner en väldig tacksamhet till att det var för mina synder som han led, dog och uppstod. Ännu mer än vad jag gjorde förut.

Sen blev det Bond, James Bond- Åskbollen (Thunderball) tillsammans med Oscar. Ååå jag gillar verkligen Bond filmern fast inte lika mycket som jag gillar Oscar :P  Men nu blir det natten. Har en rumskamrat över helgen som heter Ida. :) Och det ska bli roligt att lära känna henne närmare och att ha lite sällskap på rummet ;) 


God natt

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards