sarisen91

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sara S - 31 oktober 2010 12:18

Måndag den 25/10

Dagens lektioner handlade om bibelöversikt. Vi gick igenom Ruts bok, Kungar i Juda/Israel, Ledarskapet i GT, Esra och Ester. 


Tisdag den 26/10

Min moster Emma fyllde år idag. GRATTIS!! Jag tror att hon fick en bra födelsedag :)

Vi hade bibelöversikt idag med, vi pratade om Nehemja, Job, Psaltaren och Ordspråksboken. Vi fick skriva en egen Psalm. :) det var roligt men klurigt att göra. :) på eftermiddagen skrev vi portfolio, Tråkigt men nödvändigt. På kvällen hade vi bönegrupp och då provade jag min ice lantern, det blir en ljuslykta av is :)   Fin va? :) jag Denise och Linn plockade löv och blommor och lade i det tilsammans med vattnet :)


Onsdag den 27/10

Ja vi har väldigt mycke bibelöversikt denna veckan så, dagens lektioner handlade om Predikaren och Höga visan. På eftermiddagen hade vi en komunikations lektion. Vi pratade om hur en bra grupps komunikation ser ut. Vi ledare och pionjärer fick lite upprepning då vi fick gå igenom F.I.R.O igen :) Vi pratade även om hur man ger feedback och kritik. En grupp övning vi fick göra var att man satt två och två, Person nr 1 berättar en händelse och person nr 2 skiftar mellan neutralt helt utan reaktioner, eller nyfiken och intresserat, eller kritiskt och ifrågasättande, eller ointressant och trött. Jag kan ju säga det att det kändes väldigt jobbigt att berätta ngt när person nr2 tog det sista alternativet...


Vi hade kvällsmöte, med nattvard och sång :)

efter mötet frågade jag Denise om hon ville klippa mig :) och hon sa ja!   och efter blev det så här


Torsdag den 28/10

Idag på själavården gick vi genom vad en kris är och hur man hanterar en kris. Vi pratade om Vrede, om hur man ska hantera vrede. Vi pratade lite om självkänsla också. vi hade även en komunikations lektion till som handlade om retorik- konsten att övertala, kroppspråket och hur man skapar ett tal. Eftermiddagen så städade jag mitt städområde, sen började jag små packa lite och höll på med det ända tills pappa kom och hämtade mig kl runt tolv på natten så vi kunde åka till stockholm.

Av Sara S - 27 oktober 2010 21:35

hej hej här kommer fortsättningen på helgen. :) på förmiddag så kom pappas arbetskamrat Alex med sin fru och lilla dotter på 5 månader. Världens sötaste unge!! :) jag älskar verkligen barn! Det var trevligt att träffa Alex och hans fru med. :) när de hade åkt så tog jag det lite lugnt innan jag började packa ihop mina saker för att kunna åka till kyrkan och sedan åka hem. I kyrkan hade jag passat in det så bra att jag fick sjunga lovsång med mamma och Simona :D Me Like! det var roligt att göra något som jag är van vid :) :) På vägen hem till Götabro så satt jag och pappa i ca en timmes bilkö, men inget gjorde det, för vi pratade om massor med intressanta saker bland annat så pratade vi om den fantastiska predikan vi fått lyssna på som handlade om förlåtelse.... och vi pratade även ut om sådant som behövdes prata om både frågor och funderingar :) (Tack pappa för en bra kväll med dig)


det var Söndagen det :)


Kram Sara

Av Sara S - 27 oktober 2010 08:23

hej tänkte berätta lite om helgen i stockholm :)


Lördag: började med att jag och pappa rensade i våran famlje/pappas arbetsbil :) det var ganska mycke grejer men det var kul, efter det så träffade jag en kompis till mig som jag inte träffat på fyra månader... Min Veronica, Vånkan <3 vi träffades och handlade skor till mig :) så nu har jag väl behövliga vinterskor och lite andra saker till henne. Vi fikade på Waynes och pratade om allt mellan himmel o jord. Oj jag var verkligen saknat henne. :) Hon berättade att hon skulle färga håret blont, så då frågade jag om hon ville med hem till mig och färja direkt. :) så vi åkte hem till mig och alla hemma blev jätteglada över att hon kom och hälsade på. Resultatet av färgningen blev ganska bra, blondare än förut men inte så blondt som hon ville ha det :) roligt var det iaf :) vid åtta nio åkte veronica hem och jag fick vara "barnvakt" eftersom mamma och pappa skulle ut med rolle. :) slutade med att jag och simon tittade på Percy Jackson och kampen om åskviggen. Jag som gillar såna filmer uppskattade den väldigt mycket :) efter den filmen tittade jag (ensam) på de två Twilight filmerna. :) sen gick jag och la mig. hmm just det samuel tittade faktiskt också på den andra twilight filmen med mig :O jag blev riktigt chockad när han kom och satte sig ;P Jag gick och la mig vid typ halv fyra :) det var skönt att bara vara.... 


det var lördag det. och nu är min PA slut strax så jag skriver om söndag senare.


Kram Sara

Av Sara S - 26 oktober 2010 08:18

hej :)


Måndagen den 18/10

Vi åkte till vivalla och hade lektion tillsammans med fritidsledarna (tror de heter så) vi hade lektion i Marknadsföring och reklam. vi gick ingenom varför man har reklam? Hur man gör reklam? och  hur man gör för att få framgång med sin reklam. Vi fick göra en SWOT-analys som innehåller Starka sidor- Vad har vi för något som är starkt?, Svagheter- vilka svagheter har vi?, Möjligheter- Vad har vi för möjligheter med det som är starkt och svagt? och Risker och Hot- vad har vi för hot som kan skada oss. Det sista vi gick igenom var Hur man lägger upp en Affärsplan. :)


Tisdagen den 19/10

Vi fick i uppgift att göra en reklam snutt, antingen via film eller teater. Den skulle vi forma så att den passade två olika målgrupper. Min grupps första målgrupp var ungdomar i Vivalla och den andra målgruppen var muslimska kvinnor. :) vi skulle även göra en affich som skulle visa vad vi var för slags ställe. Jag kan ju säga det att min grupp startade ett träningscenter i vivalla. :)


Onsdagen den 20/10

Om två månader fyller jag år :D  Har varit ledig hela dagen, så jag och Oscar har gjort Mjölkpackets uppgiften som gick ut på att vi skulle välja vad vi skulle skriva på baksidan på ett mjölkpacket, från Evangelierna. Det blev helt okej, Vi tog upp att barn gör som föräldrar. Joh 5:19-20


Torsdagen den 21/10

Dagen började med Bibelöversikt, vi gick igenom 5 mosebok, Josua, Erövningar och krig i Gamla Testamentet, samt Domarboken. Lagom till lunch kom LindaFasterMarie hit :D Efter lunch fick hon sitta med på Jesus i evangelierna lektionen.  Vi började lektionen med att redovisa mjölkpaketet. Sen pratade vi om Johannes evangelium, sista uppgiften för dagen var att vi skulle komma på hur vi skulle berätta om jesus och varför vi tror för en gymnasieklass.

Efter skolan så gick jag och L-M upp på mitt rum och så pratade vi lite sen visade jag henne runt :) men runt halv fem var hon tvungen att åka. :( Men jag tycker det var superkul att hon kom!!!! :D :D


Fredagen den 22/10

Alla lektioner idag handlade om själavård, väldigt intressant ämne! Vid lunchen ringde pappa och sa att han kunnde komma och hämta mig istället för att jag skulle ta tåget, så efter mycket krångel med avbokning, kunde jag ringa pappa och säga att jag kunde åka med honom :) När vi kom fram till stockholm så hann jag knappt landa innan jag skulle iväg på discobowling med tonårs. :)


Det var veckan :) Kram Sara

Av Sara S - 21 oktober 2010 08:42

Japp jag är otroligt seg att uppdatera men nu kommer uppdateringen från helgen iaf :)

Lördag:

vi hade en liten Elsa som var med oss hela lördagen :) en super mysig liten tjej :) Vi bjöd hem lite människor på lunch och så grillade vi tillsammans :) vackert väder och trevligt sällskap, livet kan inte bli bättre :) på eftermiddagen gick vi igenom Linda-Maries garderob, så jag fick lite fina kläder :D lite senare på kvällen gjorde jag, Linda- Marie och Albin en lampa (lägger upp bilder sen, hinner inte nu) den blev riktigt cool. :D L-M och jag pratade på kvällen med. :) det var en supermysig dag/kväll med min faster! :*


Söndag:

Dagen för min hemfärd till Götabro. Vi gick upp ganska tidigt för att åka på gudstjänst :) efter den åkte vi hem till Agno och Dan, de bjöd på jättegod mat och när vi hade ätit, hade de typ bönegrupp, vi pratade om jakobsbrevet :) Sen blev det dax för mig att åka :/ fick åka buss först och sen tåg, Det va lite drygt men det gick bra!


TACK för en SUPERhelg!!!

Kram Sara

Av Sara S - 17 oktober 2010 19:08

hej hopp :)

ååå suck Tisdags var senast jag skrev!! :(men det är bra för mig, för då får jag repetera det vi gjort i skolan. Min bönegrupp har haft morgonbönen denna veckan, och på onsdagen gjorde vi något som var lite roligt.


Onsdag den 13/10

Morgonbönen, Vi satt ute i den frost beklädda naturen och bad o sjöng :) Dagen innan så hade min bönegrupp tagit löv och skrivit allas namn på varsit löv, vi tog sedan löven och la i en låda, i slutet på morgonbönen fick alla ta ett löv och be för den personen som det stod på lövet :) en väldigt bra ide :)

Sponsrning dagens ämne i skolan, vi fick lära oss olika motiv till sponsring två exempel är 1. Företag vill exponera eller 2. att man sponsrar en innebandy klubb bara för att sonen går på innebandy.. Vi pratade om etik, moral, teknik och taktik. Vi pratade om att man ska göra en analys på: Vad vi har? Vad som är unikt? Vad som är bra? och Vad som är mindre bra. så att man tilllexempel kan göra olika nivåer på sponsrings insatser för företag. Vi fick en uppgift som gick ut på att vi skulle hjälpa örebros teater att få sponsorer, det var väldigt kul! :)


Torsdag den 14/10

Jag hade disken den dagen, sååå tråkigt men nödvändigt :) jag hade även samtal med Leja om praktiken, där typ hela samtalet skulle gå ut på att jag skulle få välja vem jag skulle åka på praktik med, men eftersom jag är den enda tjejen som ska ha praktik i Svergie av Ledarna, så var det ganska konstigt att prata om det för att tjejer och killar inte får åka tillsammans....Aja

Dagens lektioner handlade om Bibelöversikt och Jesus i evangelierna.

På lektionerna om bibelöversikt gick vi igenom 2,3,4 mosebok och på lektionerna Jesus i Evangelierna pratade vi om Historia och Politik.


Fredag den 15/10

Lektionerna idag handlade om hur evangelierna kom till och om Jesus som förebedjare.

Jag packade direkt efter det att jag hade slutat och sen stickade jag lite på min vante kl 14:45 åkte jag till kumla och tog tåget 15:20 till L-M och Robert :)

Jag hade sådan tur att jag blev hämtad i Borlänge utav Linda- Marie och Albin som hade varit i Kupolen och handlat. :) Kvällen ängnades åt att mysa och titta på idol. :) ska strax kliva av tåget så jag fortsätter uppdateringen av helgen så snart jag kan :)


Kram så länge ;P



Av Sara S - 15 oktober 2010 16:17

hej slänger in ett litet inlägg så ni inte tror att jag slutat blogga.... jag har bara haft fullt upp, jag har knappt suttit vid datorn... :) väldigt skönt måste jag säga.... nu sitter jag iaf på tåget påväg till Borlänge C i Borlänge C ska jag byta tåg och åka vidare till Leksand där jag möts av någon :) haha :D skriver om vad som hänt i veckan senare...


Kram :)

ps. Det ska verkligen bli superoligt att träffa dem därborta!!!! :)

Av Sara S - 12 oktober 2010 13:27

Jag blir så trött på mig själv när jag upptäcker att jag inte skrivit på flera dagar...tur för mig så var det bara en dag denna gången. :) Men jag ska försöka bättra mig :)


Måndag:

Lektionerna handlade om mentorskap och om coaching. två väldigt intressanta ämen och som jag lärde mig väldigt mycket på! har även börjat forma min vante i min stickning... (lägger upp bilder senare...)


Och dagen idag Tisdag:

vi har kollat väldigt noga på hur man bygger upp ett projekt. Vi pratade även om krisplan och pressrealise :)


Japp det var skolan :) 

jag har köpt biljetter nu till tåget så jag kan åka till linda- marie och robert  i helgen. :)

Kram KRam SARa

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards