sarisen91

Alla inlägg under juli 2014

Av Sara S - 28 juli 2014 13:57

Hej,


Jag läste en artikel idag i Hemmets Vän med rubriken "Beslut med konsekvenser" som fick mig att fundera lite på hur jag tänker kring att jag har gett mitt liv till Jesus. För mig innebär det att Jesus har rätt till att bestämma allt i mitt liv. Jag menar som ett exempel bara, vill jag bli polis och Jesus säger nej då är det nej för mig också och sen kan jag bli arg, ledsen och sur för det men jag har fortfarande gett Gud kontrollen över mitt liv, jag har valt det av egen fri vilja så då får jag finna mig i det beslutet som Jesus gör i mitt liv. För jag vet att Jesus har något annat att ge mig som är så mycket bättre för mig än det jag själv vill. 


Så det jag vill i mitt eget liv har egentligen inte så stor betydelse för det Jesus vill i mitt liv är så mycket bättre på alla sätt och vis även om inte jag förstår det just nu. 


Men viktigt att komma ihåg är att min vilja för olika saker inte bara är dåligt, utan Jesus kan absolut använda min vilja till att öppna upp nya dörrar för att Guds vilja ska ske. Men i alla beslut jag gör så är min vilja och förhoppning att besluten ska bli mer och mer enligt Jesus önskan så att jag får ett liv som har Jesus i centrum och där jag är vägled av Gud i alla sammanhang. 


Jag vill söka Guds rike först och kunna få allt det andra sen, jag måste bara börja prioritera om tillsammans med Jesus vilket är det jag försöker göra nu och försökt göra de senaste månaderna. 

Så förutom att lyssna mycket på lovsång och be till Jesus så vill och ska jag fördjupa mig i bibelns ord för att få den kunskap och den inspiration som behövs för att vandra med Gud i vardagen. 


Hoppas inte att du som läser tycker att det verkar vara som en fångeskap att leva med Jesus efter att ha läst det jag skrivit. Då har jag misslyckats. För enligt mig så är det inte en fångeskap utan en frihet att få tillhöra Jesus och göra Hans vilja. 


Enligt mig så är mitt liv endast värt att leva eftersom, jag som Guds barn, tillhör och är älskad av Jesus. 

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards