sarisen91

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara S - 28 augusti 2011 21:24

Hej hej :) nu har jag spenderat 24 timmar i mitt ute i ingenstans, Ör. Ca en 15 minuter från Växjö. Här kommer jag bo de närmsta veckorna tills jag får flytta till en lägenhet som jag ska gå och titta på imorgon. :) 


Det händer mycket imorgon så jag kommer antagligen inte sova gott inatt. Först skola från 9-10 och sen vid 16 ska jag titta på lägenhet. Lite läskigt att titta på en egen lägenhet helt själv första gången så pappa kommer och hjälper mig så att allt stämmer. :)  Sen går bussarna ganska konstiga tider så jag måste vara i skolan en timme innan jag börjar.. men jag klagar inte, det kunde varit mycket värre ;) Det låter kanske inte mycket men lägger man till alla nya intryck och nervöshet och spänning så blir det mycket. :) 


Som tur är har jag världens bästa pojkvän som tycker det är värt att åka 1,5 h från Kalmar för att träffa mig några timmar, sen åka hem igen. Allt bara för att få mysa lite och få prata ut om livet. :) Men helt ärligt så behövde jag få träffa honom, visst vi har varit från varandra längre perioder och visst det har känts jobbigare. Men denna perioden varit extra jobbig på något konstigt sätt. Kan inte förklara varför men så är det. :) Så att bara få se honom, ta och röra på honom. Det förgyllde hela min dag! :) 


Ha det bäst tills jag skriver igen :) 

Kram Sara

Av Sara S - 25 augusti 2011 23:42

Trevligt sällskap, goda kakor och bullar, saft och mycket skratt. Kan kvällen bli bättre? 


NEJ! :D


Jag har verkligen haft superroligt ikväll :)  och det hade inte gått utan dessa härliga människor. :) 

        


Sen blev vi alla väldigt mätta av alla kakor som jag och Sofi bakat. :) 


Men nu blir det sängen, kommer bli en lång dag imorgon. :)


åå, vill passa på att gratta Farbor kalle som fyller idag och Magdalena som också fyller år :)  Ett stort grattis till er båda och jag hoppas ni fick en kanon dag. :)


Kram Sara

Av Sara S - 24 augusti 2011 18:55

Hej gott folk. :) 


Det har hunnits med mycket i mitt liv men det som kommer närmast är ju att det blir hejdå fika för mina vänner imorgon, på fredag packar jag och på lördag säger jag hejdå Stockholm och Hej Växjö. :) Det blev där som Gud tyckte jag skulle plugga till förskollärare. Och jag måste säga att jag tror verkligen att Han har haft Växjö reserverat för mig, Jag började be om bostad i Växjö och inom 24 timmar så hade jag någonstanns att bo tillfälligt och jag hade en visning på en lägenhet. Så Gud är med och god. :) 


Idag har jag och Sofi bakat, kanel- och vaniljbullar, snabba havrekakor, kladdmuffins, syltbullar och Chokladbollar. :) Imorgon blir det lite mer bak innan alla andra kommer :) Men nu är Oscar och tvätten fokus. :) Så ha en fortsatt bra kväll! 

Kram Sara

Av Sara S - 1 augusti 2011 12:58

Mycket bröllop har det varit i helgen :) 


Det första bröllopet är Josefin och Mattias som gifte sig i Skövde. Jag ville men kunde tyvärr inte närvara på det, men jag vet att dem var väldigt vackra och att deras bröllop var fint. :) Så Gud välsigne dem! och Grattis! :) 


Det andra bröllopet var min Faster Malins och Mekonnens. :) Deras bröllop var superfint och vackert. :) Jag hade den stora äran att vara barnpassare tillsammans med min syster och Elanie. Det var faktiskt roligt. :) Barnen hade kul och vi med ;) Oscar kunde också vara med så han fick ta hand om ljudet ganska mycket. :)

Gud välsigne er och Grattis! :) 


Åkte ju ner till Oscar sist jag skrev, och det var supermysigt att vara där. Vi firade Freja på fredagen och på lördagen träffades vi allihopa och bowlade. Vi fick även besök av Oscars äldsta bror med familj så det var verkligen fullt hus :) Men det gillar ju jag så, jag var nöjd och glad! :)


Oscar följde med mig hem till Stockholm i tisdags. Och på Onsdagen hade vi en supermysig kväll tillsammans vara vi två. :) vi åkte till Rålis och träffade lite kompisar till mig sen gick vi på strandvägen och Oscar tog kort på häftiga bilar. Vi trampade båt och innan vi åkte hem till mig igen tog vi en glass och njöt av det vackra vädret. :) 


Annars händer det inte mycket, detta är sista veckan jag jobbar. :) Vilket känns både skönt och tråkigt. :) 


Men nu ska jag njuta av att prata med Oscar på msn. 


Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards