sarisen91

Alla inlägg under april 2011

Av Sara S - 29 april 2011 16:02

Jag blir så trött på mig själv.. Tänk att det ska vara så svårt för mig att skriva några enkla blogginlägg!! Men men i detta inlägget så blir det måndag, tisdag och onsdag. :)


Måndagen den 25/4 2011 Annandag påsk

Jag och Oscar ägnade morgonen åt att titta på filmen Syskonen Baudelaires olycksaliga livoch äta frukost. Hmm jag vet inte riktigt om jag gillade den eller inte. Den var konstig.. haha. :) Vid tolv ett kom, Oscars bror med fru och barn. De hade med sig en supergod gryta som vi mumsade på :) Efter en eftermiddag med mycket skratt och prat så åkte vi till ett ställe där Oscars mamma sjöng i en kör. Det var "minns du sången" eller "sången vi minns" Haha jag kommer inte ihåg.. :) så det var i alla fall massor av gamla låtar som sjöngs. Vi fick se ett påskspel och fika innan vi åkte tillbaka till  Markaryd. Väl hemma packade vi i ordning våra saker sen ringde Micke och så fick Oscar och jag en åktur i hans bil.  Superfort!! :D Det var riktigt roligt. Fast jag blev lite illamående.. :( när vi kom tillbaka så, umgicks vi lite med Oscars mamma innan vi tittade lite på mamma mia innan vi gick och la oss.. 


Tisdagen startade med frukost, packa in i bilen, säga hejdå till Oscars mamma, åka till glasögon nånting för att få Oscars glasögon justerade, sen åkte vi mot Mölndal. Vi stannade på Donken och jag fick den stora äran att bjuda Oscar på mat ;) Nej men vi var framme klockan ett. Då åkte vi till Oscars och Billys lägenhet, packade ur bilen och gick sedan till kyrkan för att dem skulle ha personalmöte och jag passade på att öva piano. Sen började stressen, stress handlade, stress lagade mat, stress åt, stress gick till bussen, tog det lugnt i väntan på bussen tills vi upptäckte att den inte kom när den var fem minuter sen.. sen var en annan buss också sen så då gick Oscar och hämtade sin bil så då fick vi stressa in till centralstationen från Möndal i rusning! Haha ja jag säger bara Google maps är bra men den visar inte precis den snabbaste vägen.. Hehe i alla fall, 17:42 skulle mitt tåg gå. 17:40 klev jag ur Oscars bil och sprang mot spåret när jag kom fram 17:41.. Åkte tåget.... :( ja jag grät lite, ringde mamma och sen åkte jag tillbaka till kyrkan med Oscar. Fick vara med på Nyning, ganska roligt faktiskt, ungarna gick lära sig att göra spår och på kvällen tittade vi på en film tillsammans med Billy. Jag köpte även en ny biljett för resan hem på Onsdagen


Onsdag:

Hela dagen så mycket som möjligt, njöt, myste och gosade jag och Oscar. Vid två åkte jag in till centralstationen för att vara ute i god tid. :) Mitt tåg skulle gå 15:12 :) Hemma var jag klockan 20:00 och då tvättade jag en tvätt och sen gick jag faktiskt och la mig.. Var supertrött! 


Ja nu har du fått lite mer uppdatering och imorgon kommer jag säkert inte hinna skriva något men jag ska försöka... :) 


Kram Sara

Av Sara S - 25 april 2011 12:41

Hej hej :) 

Dagen för Elmia kom och gick. Det var ganska roligt att gå på Elmia. Jag var inte uttråkad men det var inte superkul heller..Det var lagom, jag skulle kunna tänka mig att gå igen. :) Jag uppskattade att få se Fast and Furious bilarna och alla de gamla bilarna :) Det var även roligt att se en bil och mc stuntshow, fast han som körde mc va inte lika bra eller rolig som han som körde bilen. :) Det första jag gjorde innan vi ens kommit in på Elmia var att jag slog i knät, gjorde as ont och både Oscar och hans bror skratta åt mig.. :( Men hämnden är ljuv! När vi kom hem packade vi i ordning våra saker (jag och Oscar) och jag fick hjälp av lille Melvin. :) Så duktig och söt. :) Sen vid halv sex åkte vi mot Markaryd och var framme vid åtta. Resten av kvällen tittade vi på Jumper och myste :D 

Söndag: Vi vaknade superduper tidigt och gick upp åt frukost kollade på Sova med fienden, jag gillar den filmen. Efter det åkte vi till Gräddhyllan, ett super mysigt fik i mitt ute i ingenstans ;)

 Visst är han snygg!! :D

  Oscars tog sin favorit, Morotskaka!

 Vi båda två gillade kanelbullen supermycket!     Kladdkakan var god men lite väl söt för min del.. 

Efter vi njutit av fikat och solen ett tag åkte vi hem igen och fortsatte att njuta av det vackra vädret på deras altan, jag har även övat piano och lite sådär. :) När Oscars mamma kom hem packade vi picknickorgen och åkte till havet. Super mysigt!! :) Vi fikade och tittade på hästar som galopperade förbi på stranden. Sen övningskörde jag lite med Oscar, Hehe har backat för första gången i mitt liv. :) Det var läskigt! Men det gick bra. :) Sen när vi kom hem gick vi över till Oscars kompis Micke och tittade på en film med några andra av hans kompisar. De verkade trevliga allihopa. :) Vi pratade inte så mycket eftersom vi tittade på filmen och sen när den var slut så var klockan elva så då gick alla hem..  Bums i säng för man blir trött av att åka till stranden och övningsköra ;) 

Uppdateringen av måndagen och tisdagens äventyr kommer senare.. nu dör snart batteriet så hejdå så länge!!


Kram Sara

Av Sara S - 24 april 2011 13:51

Hej hej :) 

Hehe klockan två var det ja.. Eller inte... :( vi kom inte iväg förrens vid fyra halv fem.. Så själv klart kom vi inte fram till Lotta och Patrik förens vid halv tio tio.. Men men..  Fram kom vi. Hände inte mycket innan jag gick och la mig. Pratade en kortis med Oscar i telefonen och tittade lite på tv med dem andra.. :) Sen somnade jag skönt i sängen :) Sov gott fram tills halv sex sen låg jag och halv sov, snurrade och halv drömde tills klockan var nio. Då gick jag och Lotta upp och satte oss på deras altan och åt frukost, så härligt :) Vid elva gick jag och duschade och begav mig sedan bort till Eva och Elias. Så mysigt och roligt att träffa dem. Fick steka falukorv till hela familjen, för det Sofi, Emelie och Urban hade gjort var att hämta Urbans barn så vi var ganska många som skulle äta :) Åkte tillbaka till Lotta och Patrik vid två så jag gick vara lite med mamma och pappa innan jag skulle åka mot Mullsjö. 


Kvart i tre körde Patrik in mig till Falköping och 15:14 började min 20 minuters långa resa till Mullsjö. Då kan man fråga sig vem var den otroligt snygga och helt underbara personen som mötte mig där?! OSCAR så klart!! :) Hela fem veckors väntan och nu äntligen fick jag hålla om honom och pussa på honom. Livet kan inte vara bättre! :) Vi stod på stationen en lång stund innan vi gick mot bilen för att åka hem till hans bror med fru och tre barn. Världens sötaste ungar :D Efter en timme ville grannungen ha min autograf, Haha så söt.. :) jag har hoppat studsmatta och lekt. :) Och alla barnen verkade gilla mig, vilket jag tyckte var superroligt :) På kvällen spelade jag supermario på Wii för första gången i mitt liv och jag ägde  :P Ne men jag var inte så dålig faktiskt.. :) Vid tolv gick vi och la oss för den otroligt spännande morgondagen på Elmia. Men det berättar jag om i nästa inlägg för nu ska jag mysa med min pojkvän :D 


Kram Sara

Av Sara S - 21 april 2011 11:46

Hej hej :) 

Tisdag: Hela dagen tvättade och packade jag så nu är jag nästan helt klar för att åka på torsdag. Jag satte på hög musik och bara släppte loss så det vart riktigt roligt att tvätta och psacka.. hehe självklart var jag helt ensam hemma ;) Lite senare gick jag och pappa ner till norrvikens "resturang" och så tittade jag på när han åt en pizza. 


Igår Onsdag så var det tillbaka till praktiken. från tio till ett så var det bön, handledarsamtal och planering. Sen från ett till två gick jag i täby centrum och lämnade tillbaka två t-shirts från hm som gått snönder pga larmet. Och så köpte jag lunch och åt samtidigt som jag pratade med Oscar. Sen från två till fyra spelade jag piano, Det gick bra och det var roligt att spela med nu när jag har köpt en ny bok av Göran. Det är lite gamla lovsånger i den så jag känner ingen några men det är kul att få lära sig nya. :)

Sen var jag bara hemma i Skarpäng och tog det lugnt, jag läste ut Hundraåringen som försvann ut genom fönstret. Allt jag kan säga är LÄS den!! :D Hahah du kommer skratta. :)

Vid sju kom mamma och hämtade mig, vi åkte och handlade och sen åkte vi hem och åt god mat. Sen nio gick jag och la mig i sängen för att läsa magnus malm, men det slutade med att jag somnade. Och sov ganska länge fram tills Oscar ringde och väkte mig, Vilket var mysigt. :) När vi pratat klart så tog det inte lång stund innan jag somnade om. :) 


Japp så idag är det torsdag och fram tills nu har jag bara slappat.. :) Men nu ska jag gå och göra något av dagen för klockan två så åker pappa och jag till Floby.. :) Måste packa det allra sista först :) 


Kram så länge och ha en bra dag, jag ska ha det och imorgon kommer den bli ännu bättre!! :D :D :D

Av Sara S - 19 april 2011 14:53

Hej hej :) 

Måndagen var lugn :) Jag gjorde inte mycket mer än att öva piano på eftermiddagen. Förmiddagen ägnades framför tv och i sängen.. :) gick inte upp förrens vid elva. Vid halv tre tog jag pendeln och tunnelbanan mot råcksta och hade en piano lektion med Göran, gick lika bra som alltid och nu har jag ytterliggare en bok att spela ifrån, en med lovsånger :) Så det ska bli spännande att lära sig dem :) 

Sen vid fem kom mamma och hämtade mig vid Råcksta, vi åkte hem, letade reda på ett kvitto och drog sedan till Bauhaus i Bromma. Där mötte vi Malin och Mekonnen och så lämnade vi tillbaka lite golv och handlade spackel och målarfärg. Jag satte mig på en toalett mitt i affären och ringde Oscar. :) Orkade inte springa runt med dem andra virrhönorna ;) Sen åkte jag och om mamma till öb, Vi handlade tre stycken resväskor, en stor, en mellan och en liten för 545 kronor och annat lite smått och gott. :) Sen bar det vidare mot kista där jag shoppade loss på hm, köpte linnen och t-shirt och en vår jacka. :) Mamma och jag köpte även middag där och tog det lugnt innan vi insåg att klockan närmade sig nio. :) då åkte vi hem. Resten av kvällen satt jag framför tv och pratade med Oscar. :) 


Kram Sara

Av Sara S - 19 april 2011 14:22

Hej hej :) 

Jag vet, är urusel på att uppdatera, ska bättra mig. Lovar! :)



Klockan ringde som sagt 07:45 men jag hörde den inte förrens vid 8:30. Gick upp åt frukost och började åka mot Grindtorpskyrkan.. men i Sollentuna när jag skulle byta buss till pendeltåg så stannade inte bussen på min hållplats utan den bara körde.. så jag fick ringa pappa och så fick han köra mig till kyrkan. Kom fram precis lagom. :) 

Jag hade fått i uppgift att säga välkomen och läsa ett bibelord och ni som känner mig vet att jag inte gillar att stå framför människor och säga saker. Men nu hade jag lovat att göra det så, det var bara att bita ihop och skriva en lapp på vad jag skulle säga. Naturligtvis var jag supernervös men det gick bra och sen när jag skulle upp nästa gång för att läsa Luk 19:28-40 Det handlar om när Jesus rider in på en åsna till Jerusalem. Så gick det lika bra :D Efter jag läst och de tagit upp kollekt så gick jag till kristendomskolan som är världens tråkigaste namn på en rolig grupp  för barn som är mellan 10- 13 kanske :) Jag skulle i alla fall göra en grej med dem. :) De tittar på en dvd samling av biblen.

   Och nu har de sett på ganska många så jag frågade dem vilken person de har fastnat för extra och varför. Dem flesta svarade Jesus men Mose, Ester och Saul nämdes med. :) Intressant tycker jag att få reda på vad det är som gör att vissa människor fastnar mer än andra. :) 

När mötet var slut så stannade jag kvar och gjorde lite skolarbete och övade piano. :) Sen åkte jag hem till Skarpäng och röjde lite och packade kläder till påskhelgen. :) Sen kom pappa och hämtade mig. 


Jag hann inte vara hemma länge innan mamma och jag åkte och handlade mat, hemma igen så gjorde vi allihopa (pappa,Samuel, mamma och jag) varmamackor och tittade på på film Death race. Jag gillade den. :)  Sen pratade jag lite med Oscar och sen blev det sängen :) 

Japp det var min söndag och för er som inte fattade det så var det att jag gick fram och sa välkommen och att jag läste bibelordet som var det där jag aldrig trodde jag skulle göra ;) 


Kram Sara

Av Sara S - 17 april 2011 16:35

Hej hej :) 

Du får ursäkta den dåliga uppdateringen men jag har inte hunnit, har varit upptagen från morgon till kväll fram tills nu. :) 


På ungdomsamlingen skulle vi tydligen träffas klockan 19:00 vilket jag inte fick reda på förrens klockan var 19:30 och jag stod utanför Enebykyrkan och det var mörkt och låst och jag ringde Lovisa för att fråga vart de skulle vara.. Hon sa att dem var i kista centrum, så det var bara till och ta första bästa buss och ta sig dit.. Drygt tog ca en timme.. Men jag kom fram och hittade ett utav lagen.. :) De körde nämligen samma sak som vi körde i Grindtorpskyrkan förra veckan (Fototävling) fast dem kallade det poängjakten och hade lite annorlunda saker man skulle göra.. tex, så skulle man gå fram till en person och fråga om man fick fika med den. :) lite roligt faktiskt.. :)  Efter ca 20-30 minuter skulle vi åka tillbaka till Eneby, för att ha andakt och fika. Jag slapp ta kollektivtrafik tillbaka ialla fall :D Fick åka bil... Väl framme tittade vi lite på en film som hette year one. Tror jag.. jag är verkligen inte säker men rolig var den! :) Andakten var helt underbar, Jag kom på att jag saknat det, vilket är lite konstigt för jag var ju på andakt förra fredagen med. Men denna var speciell på något sätt. :) Jag kände en sån trygghet, värme och glädje. 

Efter andakten var det fika. Mums! :) Sen spelade vi rundpingis, jag måste säga att jag faktiskt gillar det. Det är roligt. :) Vid halv tolv kom mamma och hämta de hem mig till Norrviken så när jag kom hem så somnade jag bums.. 


Lördag: Denna dag började vid halv nio för klockan kvart i tio skulle jag och Samuel vara på körskolan i Norrviken för att gå handledarkursen. :) Så från tio till kvart över ett satt Samuel och jag lyssnade på massor av information om bilkörning, det var intressant men blev ganska långtråkigt.. Det var tur att han som hade kursen drog lite skämt och så där annars hade jag nog somnat.

Sen gick vi hem och åt där var även LindafasterMarie och Ablin. :) Efter maten gick jag, farmor, L-M och Sofi och valde ut kläder till farmor som hon skulle ha på sig till musikalen. :) Japp, jag, farmor, pappa, mamma, Malin, Meckonnen och LindafasterMarie har varit på musikal! :) Vi såg Romeo och Julia och den var bra. Helt klart sevärd. :) Efter den gick vi till Gröna Jägaren för att äta mat, där kom kicki också och gjorde oss sällskap!! :D Jag beställde Fläskfile Oscar. (Hmm undrar vem som var insperationen till att jag tog det :P )  Den var i alla fall supergod.. :) Men oj vad mätt jag blev! Länge sen jag kände mig så proppmätt.

Sen när vi ätit klart åkte alla hem utom jag, mamma och pappa. Vi stannade på söder för att vänta på Rolle, Patrick och Lotta. Sen gick vi till en pub som hette Big Ben, väldigt mysig och fin. :) Mamma och de andra stannade där men jag åkte vidare till Fridhemsplan för att gå på Viper med mina kompisar för deras del sista gången och för min del första och sista ;)  Roligt hade vi i alla fall, skrattade och dansade. :D

Vid två tog jag mig hem och var hemma till halv tre.. :) Det var bara att gå och lägga sig direkt men jag somnade inte förrens vid tre.. lite drygt när klockan ska ringa 07:45. :) 


Japp min fredag kväll och lördag dygn  ;) 

Kram så länge så kommer det en uppdatering om Söndagen när jag kan och orkar :D

Av Sara S - 15 april 2011 15:51

Fast allt blir ju inte som man tänkt sig.. 

Charlotte ringde och väkte mig tio i nio (väckar klockan började ringa kvart över åtta) Hennes son har fått svinkoppor så hon var tvungen att ta honom till akuten men där fick inte inte komma in så hon fick åka till distriktsjuksköterskan med honom för att få medecin. Så detta gjorde att hon inte visste om hon skulle hinna till kyrkan klockan elva för mötet med Leila. Jag vaknade i alla fall till av detta försökte få tag i Leila men det gick inte.. Hoppade in i duschen och åt frukost, mitt i frukosten ringde Charlotte för att säga att allt ordnat sig och hon skulle vara i kyrkan till halv tolv. Så jag åt upp min frukost i lugnan ro för att sedan gå den korta promenaden till bussen. Så varm och skönt idag. :) 

Väl framme i kyrkan (10:55) så möter Leila mig i dörren. Det var så härligt att träffa henne , insåg att jag saknat henne.. :) Förklarade hela situationen för henne om Charlotte. Och så satte vi oss ner och pratade om allt. Så skönt att få prata med henne.. Hon är speciell.. vet exakt vad hon ska säga och fråga för att få veta allt. :) Vid halv tolv kom Charlotte och vi satte oss allihopa och pratade om min praktik och allt. :) Det gick bra och det var roligt att prata med dem båda. Vid ett åkte både Leila och Charlotte. Jag stannade kvar och övade piano i en timme innan jag åkte hem för att göra god mat.. :) 

     erkänn att det ser gott ut fast det inte är världens mest påhittigaste mat :) 


Nu får vi se vad jag hittar på för roligt.. det blir garanterat msn med Oscar. :D 

Kram kram 

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards