sarisen91

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara S - 30 juli 2012 21:07

Hej hej, haft en lugn dag tvättat och spelat Sims. ;) gjort värdens mest perfekta hus och familj, så just nu är det superroligt att spela. :)

Ikväll ska jag och Oscar se Alien! Jag har aldrig sett den så det ska bli spännande. :S :P
Så "mysa" framför den med te och glass är nog så bra som det kan bli, väntar bara på att han ska komma så att inte glassen hinner smälta. :)

Kram Sara!

Av Sara S - 30 juli 2012 11:01

Hej hej.
Nu har jag varit ledig sen i fredags. Eller ja sen torsdag kväll om man ska vara riktigt nog. :)
Jag kom till Oscar efter mycket väntetid på tåget eftersom det var försenat 30-40 minuter, men jag kom fram till slut.
I fredags åkte jag Oscar och hans mamma till stranden! Första gången jag lyckats ta mig till stranden på två år... Det var jätteskönt både i vattnet och på land. Men efter 2,5 timme så såg jag ut så här! (se bild) inte så superskönt om jag säger så. Det är inte förrens idag som det är tillåtet (om man är försiktig) att ta på min rygg.. Jag kan nämligen ha tröjor på mig nu utan att det gör ont.

I lördags var vi på bröllop, fina Emelie och roliga Pierre har äntligen fått varandra. Maten var supergod, vigseln fantastiskt fin och festen var perfekt. Dukningen var även något av de vackraste jag sett! Så det är verkligen ett bröllop jag kommer minnas med glädje.
Festen slutade vid tolv och eftersom jag övningskörde hem var vi inte hemma förrens halv två typ, eller ja då låg vi i sängen och sov.

Söndagen har bara varit en spel dag. Spelat döda spel och The sims hela dagen! Så skönt att bara få ta det lugnt. Jag tvättade faktiskt två tvättmaskiner och lagade lasange för första gången i mitt liv. Det blev förvånansvärt gott och var otroligt lätt att göra så det kommer jag verkligen göra fler gånger. Vid kvart över fem åkte vi till Oscars mamma för att se formel 1:en och jag tyckte faktiskt det var roligt att se på. Sen åkte vi hem, gick en skön promenad och avslutade dagen med att spela den roligaste banan på döda spelet. (vi vann!)

Idag får vi se vad som händer, jag ska tvätta vet jag och ta det lugnt. Oscar ska jobba ikväll med sina ungdomar så då ska jag passa på att spela mer Sims. :D

Kram Sara!

Av Sara S - 24 juli 2012 00:14

Gränna... Pappa kom till Oscar och hämtade upp mig där, tog en snabbtur till floby och bytte hjullager och sen vidare hit. Nu ska jag jobba här tills på fredag och sen blir det bröllop och ledigt en vecka. :D längtar såå mycket.

Men nu blir det sängen. :)

Godnatt! Kram Sara

Av Sara S - 22 juli 2012 18:28

Hej hej, insåg att det var ett ganska bra tag sen jag skrev.
Denna sommar har jag jobbat med pappa, som är snickare. Hade typ en vecka i början av juni som jag var ledig men efter det har det inprincip varit non stopp med jobb. Jag har jobbat lite överallt i Sverige, första dagarna i Stockholm, sen en hel del i vimmerby, en sväng utan för Jönköping, lite i Malmö och 1,5 vecka i floby. Det som varit absolut mest ansträngande för kroppen var floby, då jobbade vi från 8-22 nästan varje dag. Plus att jag trillade och gjorde illa mig. Så jag fick ju lite lugnare tempo då. Detta är första helgen sen månadsskiftet som jag har hel ledigt. Men det är väldigt roligt att jobba, både med kroppen, med pappa och med snickeriet.

Det enda som jag egentligen tycker är jobbigt är att vara på resande fot, har inte varit hemma i Växjö sen typ första juli.. Eller jo va hemma tio minuter i onsdagskväll innan vi åkte vidare mot Malmö. Så jag får verkligen vara glad för det lilla. ;)

Denna helgen har jag bara tagit det lugnt med Oscar, vi har tittat på film (Flykten från hönsgården och På andra sidan häcken), plockat lite med hans nya lägenhet, satt upp tavlor, tvättat och sådär. Vi har även firat 3 månader som förlovade (21 april) :D. Ååh jag har för första gången i mitt liv missfärgat en strumpa. Den var vit från början och nu är den typ limegul/grön. Hahaha jag är mest glad att det bara var en strumpa och inte en fin tröja eller något annat jag bryr mig om.

Nu väntar jag bara på att min älskling ska komma ur formel 1 dimman och umgås med mig. Men jag kan nog sysselsätta mig ett tag till.

Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards