sarisen91

Alla inlägg under september 2010

Av Sara S - 28 september 2010 23:46

Hmm Idag har nog varit den mest sex prat aktiga dagen som jag någonsin har varit med om, det kvittade typ vart man en gick och vilka man än var med, Alla pratade sex! ganska kul men kanske inte det man förväntar sig på en bibelskola. Har nog förmycket fördomar om det.


Lektionerna har idag bara handlat om Pionjärt tänkande, Mikael och Agneta. Ett pionjär par kom och berättade om deras liv och vad det innebär att leva pionjärt. Det fick mig verkligen att tänka till på vad jag vill här i livet. De berättade bra och intressanta saker. (funderar på om jag ska börja kolla i ordböcker så jag kan utveckla mitt ordföråd, inom orden bra, roligt, intressant och spännande. Så det blir lite mer variation i mitt skriv språk... En tanke bara) Sista lektionen hade vi portfolio och som alltid tycker jag att det är väldigt svårt att skriva ner saker på beställning som handlar om hur jag vill att Gud ska forma mitt liv, pratktiskt osv. Men jag flumade bort det och tror att det blev någorlunda bra.


Fattar inte att det finns så sjukt sköna människor som jag bor med och är med dagligen. Tack för att ni finns!


Nu ska jag lägga mig o läsa 23 min i Helvetet så att jag (när jag läst ut den) kan läsa 90 min i himelen! God natt sov gott!

Av Sara S - 28 september 2010 17:49

Hej tänkte att jag skulle uppdatera lite från igår :)


Började Måndagen med morgonbön och information kl 10:30. fick veta mycke grejer som är bra att veta inför framtiden. Första lektionen hade vi inre livet och då fick vi gå runt ett bord och titta på bilder. Vi skulle välja ut en av dessa bilder och berätta hur vårat böneliv såg ut just nu. Jag valde en bild med halv frusna löv, eftersom mitt böneliv inte har varit så aktivt men att nu så håller det på att tina upp. :) På de två sista lektionerna hade vi Ledarskap och då gick vi egenom alla  ledarstilar. 1.Visionären 2.Riktningsgivaren 3.Strategen 4.Organisatören 5.Den som motiverar 6.Herden 7.Teamuppbyggaren 8.Entreprenören (hur det nu stavas) 9.Återuppbyggaren och 10.Brobyggaren.  Jag tyckte inte jag passade in på någon men jag antar att jag är en blandning av några stycken. Det sista vi pratade om var om att man kan vara ung och ledare och vad man ska tänka på som ledare så att man bevarar sitt hjärta.. (råden för hur man ska bevara sitt härta kom från våran lärare)


Nu ska jag äta mat så vi hörs senare


Kram KRam

Av Sara S - 26 september 2010 22:04

Go kväll

Idag har jag varit på möte i kumla, ett ganska intressant möte med en missonär som talade, han sa bra saker men hade typ 7 ämen som han pratade om, så det vart lite osammanhängade.. Det var iaf kul att träffa lite andra människor än de här på Götabro, även om jag gillar dem!

Efter mötet gick ST:DJ och handlade (linn har gått ur våran matgrupp) tillsammans med linn. det kostade kanska mycket.... ca 648 kr. :) hehe

Dagens lunch va potatis med kyckling och brunsås. Jag har kommit fram till att om man ber: Gode Gud välsigna den här underbart goda maten Amen! så är maten oftast god när man ska äta den! :D Vilket maten idag var. :)


Idag här på Götabro är det en ungkarl som heter Oscar som fyller 24 år, han hatar att bli firad så vi i klassen gick upp på balkongen i killarnas hus och välkomnade honom (han kom hem från skåne idag.) med Ja må han leva! :) Han fick även några presenter, typ lite trosor, en penna med ett troll på och en bok som hette Apan Oscar! :) när han kom ner i köket i evangelisten överraskade vi honom med en Rosa biltrårta. Den va väldigt fin! Det hela var väldigt kul! :D


Jag har börjat sticka vantar idag :D jag tycker det är både kul och spännande, men vi får se hur det blir. ;)


Nu ska jag sova, Börjar tidigt imorgon. Kram Sara

Av Sara S - 25 september 2010 23:56

hej hopp :)


Först förändringen, :) jag åt kvällsfika och sen hade jag och nästan alla andra hade lovsång och bönkväll i kappellet! det var så härligt!


Så idag har vi varit lediga. :) jag har varit ute och plockat löv, kottar och stenar. för jag, Linn, Denise och Josefin har gjort det lite finare i vårat allrum vi har på vår sida av våningen. Blev väldigt hemtrevligt tycker jag :D Jag har pratat med Sofi via msn och telefon samtidigt ;) hon visade mig sin fina nya frisyr! :) väldigt vågat och fint :) Denise och jag lagade ungstekt falukorv, utan falukorv, vi hade dennis grillkorv istället. Riktigt gott blev det! :) Linn blev även medlem i vårat matlag så nu heter det ST:DJ Linn. :) Sen har jag och Josefin tittat på bilder från hennes liv och jag har berättat min livs historia för henne. :) Vi tittade på Pirates of the caribbean 2 idag med :) 


Det var nog allt för idag!


God natt!!!!

Av Sara S - 24 september 2010 20:38

Det förra Blogg inlägget dumma sig så jag inte kan redigera det,  men jag ska inte gå och ta en kvällsficka utan en kvällsfika!! :) och first class är ett internt datorprogram med mail och grejer för företag o skolor.  och det ska stå jag och Josefin flyttade ner tillsammans, inte in.


Det var nog allt ;)


Kram Sara

Av Sara S - 24 september 2010 19:44

Hallå hallå!

Händelserik dag, för mig iaf. Vi får se om jag lyckas beskriva allt :)

Lektionerna idag handlade om det inre livet, Första lektionen handlade om herrens bön, Matt 6:9-13. Vi fick även meditera på dagens andra lektion om det inre livet, ganska tråkigt tyckte jag. Vi pratade även om förbön, om hur viktigt det är med det. Tredje lektionen hade vi First class genomgång, kul att lära sig men väldigt krångligt. :) Idag på lunchen fick vi veta att vi tjejer som bodde längst upp i Evangelisten skulle flytta ner till andra våningen. Jag och Josefin flyttade in tillsammans i ett jättemysigt rum.

Dessa bilder är tagna när jag höll på att packa upp som bäst, Det är bara mina saker.

     

Denna bild är från när jag var klar :) och detta är en bild på mitt nattduksbord

           som jag har Pusslat ihop själv.

Japp allt fick plats :)


Linn, Josefin och jag var ute och gick en promenad idag, det var skönt och behövligt! Vi var nästan hemma när det började regna men vi blev inte så blöta. :) Till Middag idag lagade jag och Denise pasta och köttbullar. GOTT! :)


nu ska jag gå ner och fika kvällsficka och sen ska vi titta på bilder från Josefins liv. hehe


Kram Sara

Av Sara S - 23 september 2010 23:45

Hej :)

Det har hänt otroligt mycket idag :D

Kl 07:00 gick jag upp idag, åt frukost, hade pa o morgonbön. Sen började första lektionen! :) Biblisk överblick, tror jag det hette. Ska iaf bli intressant att få veta mer än det man redan vet. Andra o tredje lektionen idag handlade om ledarskap. Vi pratade väldigt mycket om vad en ledare är, och hur en ledare ska vara osv. Det vi pratade om sist var olika ledarstilar och det tycker jag ska bli extra intressant för då kanske jag får veta vad jag har för slags ledarstil... :) Vi åkte och bowlade idag hela skolan. Sjukt kul! och jag hoppas att vi kan göra det fler gånger. :D Jag, Tobias, Denise och Josefin har bildat ett matlag som heter ST: DJ :) tyckte vi va lite fyndigt :P vi har gjort matlista för en vecka framåt och vi är väldigt organiserade, vilket jag gillar. Idag gjorde vi varma mackor tillsammans, visst inte så komplicerat men jag gillar vårat matlag! :) Hmm och nu till det allra mest spännande idag! :) jag har flyttat! :O :O bara till rummet mitt emot men ändå ;) har dock inte packat upp än, då vi kanske får flytta runt massor imorgon..... :S jaja vi får se hur det blir. Idag har jag även tvättat så nu har jag ingen smutstvätt, vilket är väldigt skönt. Nu ikväll har vi tittat på idol och pirates of the caribbean 1. orkade tyvärr inte se klart eftersom jag ska upp kl sju imorgon med.


Citat:

"S: Går det bra att andas så?  B: Jag är proffs på att andas, har gjort det hela mitt liv!"


Det var det för idag :)

God natt o sov gott kram Sara

Av Sara S - 23 september 2010 17:18

Hej :)

Det gick bra på resan. Jag fick med allt och hann med allt som jag skulle även om det blev på håret. NEJ kom på nu!! att jag har glömt ta med mig en jätteviktig grej :( men det ordnar sig ska ju hem snart igen ;)

Fredrik som skulle ha tagit samma tåg som oss hann inte pga att hans flyg va två timmar försenat! Och vårat tåg fastnade i bålsta pga växelfel! är jag förvånad.... NEJ! Hahaha :) Slutade med att vårat anslutningståg fick vänta på oss i Örebro. :) När jag o Hanna kom fram till Götabro så packade jag upp o sen gick jag ner till köket och började plocka med matvarorna jag fått med mig :)


Det var nog allt som hände igår :)


Kram Sara

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards