sarisen91

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Vad ska man tycka och tänka egentligen?

Av Sara S - 21 maj 2012 22:13

Hej hej, 


Jag har spenderat stora delar av eftermiddagen framför tv, eller ute på balkongen och inte gjort något nyttigt alls. 

Och jag blir ju helt knäpp på alla viktprogram, reklamer om vikt både i tidningar och på tv:en. 


Jag har verkligen inte den perfekta kroppen nej, visst jag skulle vilja gå ner några kilon, ja.. Men jag har inte varit missnöjd egentligen förren nu. Men jag tror att det till stor del är att man blir påverkad av omgivningen. Jag har massor av familj, släkt och vänner som jag älskar att umgås med men alla samtal slutar på något sätt alltid i vad man äter, hur man tränar, hur man ser ut, hur kläder sitter...och så vidare. (inga hintar eller fingrar pekta mot någon alls) men jag tror att det är till stor del därför jag fått en annan syn på mig själv, sen spelar naturligtvis tv:en, reklam och vad man ser andra människor göra i sin omgivning, roll. 


Jag märker själv på att jag börjar kolla om folk har mage, stor rumpa m.m och att jag komenterar att människor jag ser på stan skulle behöva gå ner i vikt med dem jag umgås med. Jag har även fått för mig att folk tittar på mig och ser mig som en tjockis då jag inte har världens plattaste mage precis, även fast de kanske inte alls är mig de kollar på. 


Och egentligen är det bara dumt att säga att jag är en tjockis för jag har garanterat många kilon kvar tills jag är det! Detsamma gäller för många av mina vänner men även många kära släktingar som alltid klagar på att de är tjocka. Jag tycker verkligen att det är dumt att säga så, det är inte bara dig själv du trycker ner utan många andra runt omkring plus att det kan bli att man får en skev bild på sig själv och hur kroppen ska vara. Försök att antingen acceptera och gilla din kropp som den är eller prata med ett proffs om vad som är lämpigt för dig att göra så du kan må bättre. 


Gillar du inte kärleks hantagen, din putmage, rumpan som gör att tröjorna sitter uppe eller vad det nu är du inte gillar. Gör något åt det, hitta en vän du kan diskutera träning, vikt, kost m.m med och håll det för er själva. Engagera inte hela världen och få andra att må sämre som faktiskt mår bra med sin kropp oavsett storlek. 




Ja jag vet inte riktigt hur detta inlägg blev och om du förstod min poäng, men nu går jag och lägger mig så får vi se om jag ändrar något som kan misstolkas helt fel. :) Älska din kropp som Gud har skapat dig och sov gott med vetskapen om att han inte vill ha dig på något annat sätt! :) 


Kram Sara! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara S - 13 april 2018 09:02


Hej hopp, Fredagen är äntligen här, bästa och sämsta dagen i veckan. Bästa för att jag får umgås med mitt älskade busfrö och sämsta för att jag är hemma med det älskade busfröet. Förstå mig rätt, älskar mitt barn och han är underbar. Men jobbet kän...

Av Sara S - 21 februari 2018 20:21

Ja det är så mitt liv sett ut i tre veckor. Feber, influensa, hosta, förkylning. Och skulle jag känna mig något bättre så blir A sjuk. Så jag har väl inte jobbat så där supermycket sen jag slutade vara föräldrarledig. Men jag hoppas det vänder snart ...

Av Sara S - 2 januari 2018 13:20

Snart är föräldraledigheten slut och jag ska tillbaka till jobbet. Både bävar och längtar efter detta men tror att det kommer bli bra i slutändan. Har inte tänkt att jag ska ha några nyårslöften men vill absolut ta beslut detta året som gör att j...

Av Sara S - 8 november 2017 09:38

Ibland kan jag bara känna sådan förundran över att jag får bo så väldigt vackert. Dagens höjdpunkt igår utöver att få hänga med A var att träna hemma. Har rejäl träningsvärk idag så känner mig väldigt nöjd med det hela. Idag står det tvätt oc...

Av Sara S - 6 november 2017 21:56


Tänk att känslan av att ta ett beslut kan kännas så fantastiskt bra! Antingen går jag en viss sträcka eller så går jag en viss tid. Och så får det ta den tid det tar. Ingen mer stress. Utan bara kunna känna att mitt hem och det som hänger över mi...

Presentation


Hej! Välkommen hit! Läs och njut eller låt blir, Valet är ditt! :)

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards